Bár a legtöbben a hosszú idő után pole-t szerző Lewis Hamiltonról és az élmezőnyben lábát megvetni látszó McLarenről beszélnek a Magyar Nagydíj időmérője után, a Hungaroring csendes sztárja eddig az Alfa Romeo, amellyel Csou Kuan-jü karriercsúcsot jelentő ötödik rajthelyet ért el.
Az F1-ben tavaly debütált Csou eddigi legjobb rajthelyezése a 9. hely volt, ezt pedig alaposan megjavította a Hungaroring időmérőjén, többek között mindkét Ferrarit is legyőzve. Ehhez társult még a 7. helyen záró Valtteri Bottas eredménye, ami ritkán látható magasságokba emelte az Alfa Romeót.
Sőt, amióta a Sauber 2019-ben felvette az olasz márka nevét, nem értek el ilyen erős együttes időmérős eredményt két autójukkal, és egészen a 2012-es Japán Nagydíjig kell visszamennünk, hogy ennél magasabban találjuk meg autóikat a rajtrácson: akkor a Sauber a 4. és a 6. pozícióba kvalifikált, és egy-egy hellyel előrébbről startolt Kamui Kobajasival és Sergio Pérezzel.
A kilenc ponttal jelenleg a konstruktőri tabella kilencedik helyén álló Alfa Romeo nem hozott új fejlesztéseket a mogyoródi hétvégére, ellenben az új időmérős gumiszabállyal a jelek szerint jól megbirkóztak a C43-as modellek és a csapat szakemberei.
„Ötödik helyen zártam az időmérőt, ennél boldogabb nem is lehetnék! – lelkendezett Csou, az F1 első kínai versenyzője. – A Q1-ben ráadásul a tabella élén végeztem! Nagyon elégedett vagyok az autóval, amit a csapat adott számunkra, ezzel tényleg valami különlegesért harcolhatunk ezen a pályán. Ez volt az egyik legjobb köröm, amit valaha futottam az F1-ben.”
Csou vasárnap az ötödik helyről, Oscar Piastri és Charles Leclerc közé ékelődve kezdheti majd meg a Magyar Nagydíjat.