A Forma-1-ben régóta elterjedt szénszálas technológiát először a McLaren használta, és ennek kapcsán most ők alkalmaznak először egy másik forradalmi megoldást is.
A McLaren 1981-ben vetette be a fém- helyett szénszálas vázra épített autót, és ahogy megírtuk, már abban az évben a Brit Nagydíjon meg is szerezték első győzelmüket vele. A megoldás egyik előnye a tömegcsökkentés volt.
A wokingi istálló bejelentette, hogy a V Carbon vállalattal együttműködve a következő versenyen, az austini USA Nagydíjon olyan szénszálas elemet vetnek be, amely újrahasznosított szénszálas alapanyagból készül; ilyenre még nem volt példa az F1-ben.
Egyelőre természetesen nem valamelyik alapvető szerkezeti elemhez építik be, hanem a pilótafülke oldalánál a szponzormatricák elhelyezésére szolgáló egyik kisebb felületre. Az üzenet ugyanakkor egyértelmű, a fenntarthatóságot célozzák meg a lépéssel, és a McLaren azt reméli, az évtized végére olyan autót tudnak építeni, amely teljes mértékben újrahasznosított anyagokból készül.
A McLaren közleménye szerint a V Carbon által biztosított megoldásnál a szénszálak az eredeti erősségük 85%-át megőrzik, amit az F1-ben számos területen hasznosíthatnak.
A McLaren azt várja el Norristól és Piastritól, hogy vonják kérdőre a döntéseket