A Toro Rosso főnöke, Franz Tost véleménye szerint az javíthatna a versenyek minőségén, ha a leszorítóerőt minimum 40-50%-kal csökkentenék.
2019-ben már lesznek aerodinamikai szabályváltozások, például leegyszerűsödnek az első szárnyak. A nagyobb változások pedig 2021-re várhatóak.
Tost szerint nagyon fontos lenne a leszorító erő csökkentése annak érdekében, hogy egyenlőbbek legyenek a feltételek a versenyzők között, ezáltal izgalmasabbak legyenek a futamok.
„Nagyon sok a leszorítóerőnk, ami magas kanyarsebességet eredményez, senki nem tud követni az autó mögötti légáramlatok miatt . Hogy lehetne így előzni?” – mondta Tost. „Ez azt jelenti, hogy az FIA, a FOM – és vannak ott tapasztalt emberek, mint Ross Brawn és Pat Symonds -, pontosan tudják, hogy mit kellene tenni: lecsökkenteni az aero oldalt a leszorítóerő által.”
„Ez minimum 40-50%-kal csökkentené a leszorítóerőt, ami azt eredményezné, hogy kevésbé lennének stabilak az autók a kanyarokban. Aztán az emberek látnák, hogy küzdeniük kell a versenyzőknek az autóval.”
„Az autók sokkal gyorsabbak lesznek az egyenesben, és lesz esély megelőzni valakit, a hosszabb féktáv miatt, és tudod a másikat követni a kanyarokban. Ezt a szabályt könnyű lenne kivitelezni. Csak akarniuk kell.”
Bár Tost elképzelése jól hangzik, a topcsapatok mindenképp elleneznék azt. Tost szerint tehát ezt nem kellene megvitatni a csapatokkal.
„A csapatok! Soha ne kérdezd a csapatokat.” – véli Tost. „Csak elő kell állni a szabályokkal és azt mondani, hogy elfogadjátok, vagy mehettek. De ők (a szabályalkotók) megkérdezik a csapatokat. Megkeresik a műszaki munkacsoportot. Kik a műszaki munkacsoport? Mérnökök. Soha ne kérdezd meg a mérnököket!”