Valtteri Bottas nyerte a második szabadedzést Franciaországban, második a vizsgálat alatt álló csapattársa Lewis Hamilton lett, míg a harmadik legjobb időt ismét Charles Leclerc autózta.
Romain Grosjean miután az első edzésen a bokszában vesztegelt, rögtön az elsők között hajtott ki a pályára, és azonnal el is fékezte abroncsait, de nem tért vissza csapatához, ami a mérnökeinek nem tesztet ezért határozottan rászóltak a franciára, hogy ne ellenkezzen. Kisebb szóváltás után végül engedett a Grosjean, akinek eddig nem alakul túl fényesen a hétvégéje.
Az első komolyabb időt Sebastian Vettel szolgáltatta a közepes keverékű abroncsokon, ám a bosszankodásból neki is kijutott, ugyanis az egyik kanyarnál leparkoló Williams miatt el kellett vennie a gázt. Pozícióját viszont nem sokáig birtokolta, ugyanis megjött Valtteri Bottas és az élre állt. Lewis Hamilton az első etapján panaszkodott az abroncsokra és a beállításokra, majd felzárkózott csapattársa mögé. Eközben Charles Leclerc is mért kört futott és túlszárnyalta ezzel Vettelt, majd jött Max Verstappen és felküzdötte magát a harmadik helyre, míg meglepetésként Lando Norris autózott egy negyedik helyet érő időt.
A második felvonást a lágyakkal Bottas nyitotta, és meg is futott a leggyorsabb kört ismét, Hamilton viszont nem tudtam felvenni a fonalat, majd a sors fintoraként egy olyan esetbe bonyolódott bele, mint két héttel ezelőtt Kanadában, ám most Vettel szerepét rá osztották.
Az ötszörös világbajnok a 3-4-es kanyarkombinációban elvesztette uralmát autója felett és miközben kicsúszott egy bóját is eltalált. Visszatérve a pályára a mögötte haladó Max Verstappent kényszerítette le az ideális ívről. Ebben a szituációban is közel voltak egymáshoz, sőt, Verstappen még a gyors körön is volt, ám az incidens miatt elmérte a féktávot és a bukótérbe kormányozta Red Bullját. Az FIA jelezte, később kivizsgálják az esetet.
Leclerc és Vettel még próbálkozott könnyű autóval, majd sikerült harmadik és negyedik helyre kerülniük, míg utánuk az ötödik helyen az eddig kiemelkedő teljesítményt nyújtó Lando Norris végzett. Mögötte Verstappen, Sainz, Gasly, Raikkönen és Magnussen zárt a sort.
Ezután versenyszimulációs körök következetek, idején már senki sem javított. Bottasra azonban most is dupla munka hárult, ugyanis Hamilton autóján hibát észleltek, ami miatt az ő programja sokkal rövidebb lett a vártnál, így a finnek kellett szorgalmasan adatokat gyűjtögetnie.
Team | Time | Gap | Laps | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:30.937 | 34 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31.361 | 0.424 | 25 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:31.586 | 0.649 | 31 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:31.665 | 0.728 | 32 |
5 | Lando Norris | McLaren | 1:31.882 | 0.945 | 31 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | 1:32.049 | 1.112 | 29 |
7 | Carlos Sainz | McLaren | 1:32.432 | 1.495 | 27 |
8 | Pierre Gasly | Red Bull | 1:32.448 | 1.511 | 29 |
9 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1:32.677 | 1.740 | 34 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 1:32.789 | 1.852 | 30 |
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:32.973 | 2.036 | 34 |
12 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:33.020 | 2.083 | 34 |
13 | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:33.023 | 2.086 | 35 |
14 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:33.081 | 2.144 | 32 |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:33.254 | 2.317 | 37 |
16 | Sergio Perez | Racing Point | 1:33.300 | 2.363 | 30 |
17 | Romain Grosjean | Haas | 1:33.591 | 2.654 | 27 |
18 | Lance Stroll | Racing Point | 1:33.884 | 2.947 | 32 |
19 | George Russell | Williams | 1:34.614 | 3.677 | 33 |
20 | Robert Kubica | Williams | 1:35.195 | 4.258 | 32 |