Andreas Seidl elmondása szerint még két évet kell várnia a McLarennek az új szélcsatornájára.
A wokingi istálló nagy utat járt be az elmúlt évek alatt. A Hondával töltött idő során, a csapat a mezőny hátsó traktusának tagja volt, míg a váltás és személybéli változások meghozták az előre lépést. Tavaly az alakulat a konstruktőri tabella harmadik helyét szerezte meg, míg az idei évre az élen állókhoz való közeledést tűzték ki célul.
Ugyanakkor nemcsak a köridők tekintetében kell fejlődniük, hanem az eszközparkukat is meg kell újítaniuk:
,,Az egyértelmű, hogy még nem aknáztuk ki a bennünk lévő potenciált. A tervünk az, hogy egy nagyfokú fejlesztést eszközöljünk az infrastruktúránkon is. Máskülönben, gyorsan elérjük a limitet. Néhány dolog ezen a téren teljesen elavult. Míg az újak nem működnek teljesen, addig hátrányban vagyunk. Például ide tartozik a szélcsatorna is, ami egy kulcsfontosságú elem az autó fejlesztésének szempontjából.” -nyilatkozta Seidl.
A német csapatfőnök elmondta, hogy még két évig nem fog operálni a fent említett elem a wokingiaknál. Addig is a régi modell-lel kell felvenniük a harcot a többiekkel, ám az innovációról és az új megoldásokról így sem kell lemondania a brit gárdának.
Egy évvel ezelőtt nem sokan hitték volna el azt, hogy a McLaren ilyen pozícióba kerül, ugyanis az istálló a koronavírus miatt súlyos pénzügyi problémákkal küszködött. A helyzet azóta optimalizálódott, hála a befektetőknek és a szponzoroknak. A költségvetési sapka bevezetése is segítségére volt az alakulatnak. Az Auto Motor und Sport információi szerint a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak, jócskán csökkentenie kellett a kiadásait, míg a McLaren alig változtatott a dolgain.
,,2021 lesz az első olyan év, ami az újonnan bevezetett költségvetési korláttal operál. Ez egy fontos lépés a csaptok erőforrásának helyreállításához.” – tette hozzá Seidl.