A McLaren nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy csatlakozik a Mercedes esetleges bakui óvásához.
A flexibilis szárnyak szolgáltatják most a legtöbb témát a Forma-1-ben. A Red Bull, az Alpine, az Alfa Romeo és a Ferrari hátsó elme ugyanis egy bizonyos sebesség mentén, jobban hajlik a kelleténél. Ezt még Lewis Hamilton vette észre Max Verstappen autója kapcsán a Spanyol Nagydíj alatt.
Természetesen Toto Wolff azonnal felkapta az ügyet, de a Bikák is tudtak kontrázni. Az osztrák istálló ugyanis azzal vágott vissza, hogy a csillagosoknak az első szárnya mozog jobban.
Mivel csak a Francia Nagydíj után jön a szigorúbb teszt, addig vígan lehet használni a kérdéses elemeket. Bakuban azonban ez a megoldása sokat hozhat a konyhára, így a Mercedes drasztikusabb lépésekre szánta el magát.
Monacóban így az osztrák csapatfőnök elmondta, hogyha az Azeri Nagydíjon is meglátja a flexibilis szárnyakat, akkor ő óvni fog.
A McLaren, aki szintén rossz szemmel nézi a hajlékony elemeket, úgy határozottot, hogy kivárja mi lesz ebből, és ha úgy adódik, akkor ők is csatlakoznak az Ezüst Nyilakhoz:
,,Természetesen mi a Mercedestől teljesen függetlenek vagyunk. Ezzel az üggyel kapcsolatban nekünk is van egy beszélgetésünk az FIA-val. Ahogy már mondtuk, nem vagyunk elégedettek azzal a döntéssel, hogy az ellenfeleink használhatják továbbra is ezt az autóikon. A mi véleményünk szerint ezek az elemek nem felelnek meg a szabályoknak. Ezért is beszéltünk az FIA-val, és ennek függvényében fogunk lépni.” – nyilatkozta Andreas Seidl.
A német vezető hozzátette, ugyan ő nem rajong a „jelentgetésekért”, ám nem zárhatja ki annak lehetőségét sem:
,,Ahogy már mondtam, ezért is kerestük meg az FIA-t. Tudni szeretnénk ugyanis azt, hogy mit szándékoznak bevezetni annak érdekében, hogy azok a csapatok, akik ilyen elemeket alkalmazna, ne tudják azt megcsinálni, amit Barcelonában láthattunk. Ha erről döntés születik, akkor lépünk tovább.”
Seidl is osztja Wolff azon félelmét, miszerint Bakuban ezek az elemek, nagy előnyt jelenthetnek. Mivel a McLaren a Ferrarival küzd a konstruktőri tabella harmadik helyéért, nem elégedett a brit gárda a jelenlegi állásponttal.
,,Sokkal nagyobb leszorítóerővel tudnak menni, és még a végsebességük is meg marad. Ezért tér vissza időről-időre ez a téma. Ám ahogy mondtam, vannak szabályok és minden alakulatnak meg kell felelnie azoknak. Ennyire egyszerű az egész.”