Ő nem vágyik a híres “tripla koronára”, amit az autósport történetében csak Graham Hillnek sikerült elhódítania. Ehhez a Monacói Nagydíj, a Le Mans-i 24 órás futam és az Indy 500 megnyerése szükséges.
Alonsónak az első kettő már teljesült, Verstappennek “csak” az első. A két kétszeres bajnok közül a spanyol ráhajtott a konkrét díjjal vagy jutalommal nem járó elismerésre, de az Indy 500 egyelőre kriptonitnak számít nála, mert három próbálkozásból egyszer sem győzött, és csak a legelső alkalommal, 2017-ben volt valamennyire reális esélye rá.
Verstappen azt mondja, köszöni szépen, Indianapolis híres oválpályáján ő nem tervez rajthoz állni. „Nem látom, hogy ha akinek jól alakult az F1-es pályafutása, miért kellene ekkora kockázatot vállalnia” – jelentette ki a Daily Mailnek.
„Persze nagyszerű lenne megnyerni [az Indy 500-at], és nagyon tisztelem azokat, akik megcsinálták. De sosem versenyeztem oválon, időbe telne, mire megszoknám. Nekem azonban nem érné meg az a szenzáció, hogy pilóták balesetet szenvednek, korlátba csapódnak, és hogy szörnyű sérüléseket is látni. Inkább megtartanám a lábaim.”
Nem kell tovább találgatni, ekkor vonulhat vissza Verstappen
Ami azt illeti, az IndyCar oválpályás versenyein (de nem az Indy 500-on) az elmúlt évtizedben sajnos valóban történt több halálos (2011: Dan Wheldon, 2015: Justin Wilson) és bénulással járó baleset (2018: Robert Wickens).
Verstappen elmondása alapján az rajzolódik ki, hogy az F1-ből távozása után szívesen versenyezne sportautókkal, így a Le Mans-i 24 órás viadal trófeája még simán bekerülhet a már eddig is figyelemre méltó eredménylistájába.