Sajtóértesülések szerint három erőforráselem is tönkrement George Russell autójában egy furcsa hiba következtében, ami miatt feladta az Ausztrál Nagydíjat. Ennek tudatában vélhetően nem kerülheti el a büntetést a későbbiekben.
George Russell számára álomszerűen kezdődött az Ausztrál Nagydíj, hiszen lerajtolta Max Verstappent, így átvette a vezetést. Az első megszakításnál aztán pechje volt, mert közvetlenül a piros zászló előtt ment ki kereket cserélni, így volt oka a bosszúságra. Utólag viszont kijelenthető, hogy sokkal fájdalmasabb lett volna neki, ha akkor marad az élen.
A 17. körben ugyanis füstölni kezdett a motorja, majd lelassult az autója. A rajt-célvonalat még át tudta szelni, de a bokszkijárat előtt kénytelen volt leparkolni a kocsit. Ekkor a negyedik helyen állt, és bár nyilvánvalóan nem tudni, hogy a futam végi káoszból hogyan jött volna ki, könnyen lehet, hogy a meghibásodás 12 ponttól fosztotta meg a brit pilótát.
Azonban, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, felmerült, hogy hosszabb távon lesznek-e negatív következmények. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke közvetlenül a leintés után kijelentette, hogy az egyik henger hibásodhatott meg, ám konkrétumokkal akkor még nem tudott szolgálni. Bő két héttel később viszont kiderült a hiba oka, és ez nem deríti jókedvre Russellt, illetve szurkolóit.
George Russell's Sunday goes from bad to worse…🧯😩#AusGP #F1 pic.twitter.com/ALP9YwP0lo
— Formula 1 (@F1) April 2, 2023
Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a kiesés eg olyan alkatrészre vezethető vissza, amely nem része az erőforrásnak. A motor azonban beszívta, aminek következtében bekerült az égési folyamatba, és tönkretette az egyik hengert. Ennek pedig súlyos következményei lehetnek a szezonból hátralévő 20 futamra nézve a brit versenyző szempontjából.
A német szaklap értesülései szerint emiatt a belső égésű motor, valamint a közvetlenül ahhoz kapcsolódó két komponens, a turbófeltöltő és az MGU-H is használhatatlanná vált. Az akkumulátort és az elektronikát még vizsgálják, az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy a következő, bakui hétvégén ezekből az alkatrészekből új motort fog kapni. Mindhárom elemből legfeljebb hármat lehet felhasználni büntetlenül az idény során, és mivel még csak a negyedik forduló jön, Russell aligha kerüli el a hátrasorolást a későbbiekben.
A Mercedes számára aggasztó lehet, hogy nem ez az első tönkrement motorjuk. Lando Norris McLarenjében szivárgott a nyomás a Bahreini Nagydíjon, amiért hatszor ki kellett állnia, és saját elmondása szerint az erőforrás legfontosabb része tönkrement. Igaz, a Ferrarinál is vannak gondok: Charles Leclerc-t már Szaúd-Arábiában megbüntették vezérlőelektronika-cserék miatt, míg Nico Hülkenberg autójában pedig az MGU-K adta meg magát, így nem tudta teljesíteni a levezető kört.