A 2023-as újítással lassítani akarta az FIA a mezőnyt, de hoppon maradt. A McLaren csapatfőnöke elmondta, ezt mi okozta.
Ez a bizonyos szabályváltozás pedig az volt, hogy az autók padlólemezét több helyen 15 milliméterrel magasabbra kellett emelnie a csapatoknak, hogy csökkentsék a delfinezés/pattogás jelenségét. Ez elméletileg tempóvesztéssel is járt (a Nemzetközi Automobil Szövetség nagyságrendileg fél másodperces lassulást remélt), de a gyakorlatban bebizonyosodott, hogy ha a kocsik ettől lassabbak is lettek, az egyéb területeken elért hatékonyságnövelés kioltotta a hatást.
„Azt hiszem, az összes csapat behozta a hátrányt az első versenyre. Olyan gyors a fejlesztés üteme, hogy mindent behoztak belőle. Az autók most már egyértelműen gyorsabbak, mint tavaly, hiszen az első futam óta mindenki készített frissítéseket” – idézte az Autosport Andrea Stellát.
„Mindenki 2-3 tizedmásodpercet gyorsult körönként. Némelyik csapat megoldotta a korábbi gondjait az autó túlsúlyával, mi is. Azzal is javultunk, hogy elértük a minimálisan előírt tömeget a kocsival.”–
Az eddigi pályákon nagyságrendileg egy másodperccel javult a pole pozíciós idő, kivéve Szaúd-Arábiában, ahol viszont némi módosítással lassítottak a pályán.