back to top
KezdőlapFormula 1Alonso szerint nem kellett volna elindulnia a sprinten, az tette tönkre a...

Alonso szerint nem kellett volna elindulnia a sprinten, az tette tönkre a versenyét

-

A Kínai Nagydíj egyik legfurcsább stratégiai választása Fernando Alonsóé volt – a spanyol most elmagyarázta, mi állt ennek a hátterében.

Amikor a sanghaji verseny 22. körében Valtteri Bottas bukótérben leparkolt autója miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, azzal lehetett számolni, hogy nagyjából a versenytáv fele lesz majd még hátra, amikor a mezőny újra megkapja a zöld jelzést. A többség ezt ki is használta utolsó bokszkiállására – kemény keverékű gumikat vételeztek, amelyekkel végig lehet bírni hátralévő nagyjából 30 kört.

Alonso azonban, aki ekkor az 5. helyen állt, és egy korábbi kerékcserének köszönhetően 12 kör óta már kemény keveréken haladt, sokakat meglepve a legkevésbé tartós, lágy gumikon hajtott ki a bokszból – ezzel garantálva, hogy közvetlen riválisaival ellentétben rá később vár majd még egy bokszutcai látogatás. Ezt meg is ejtette, a 43. körben közepes keverékeket kapott, és bár ideiglenesen kicsúszott a legjobb tízből, a friss gumik okozta erősebb tempójával a hetedik pozícióig zárkózott vissza.

A spanyol az Autosportnak egyszerű magyarázatot adott furcsa taktikájára: „Nem volt több kemény keverékünk – mondta. – Csak egy lágy és egy közepes, miközben még 35 kör állt előttünk, a számításaink szerint pedig máshogyan nem tudtuk volna megcsinálni. Persze elég hosszúak voltak a biztonsági autós periódusok, és szerintem ez volt a szerencséjük a kemény gumikat választóknak.”

„Valószínűleg az lenne a legjobb, ha nem is indulnánk a szombati sprinten, hogy több gumiszettet tarthassunk meg vasárnapra. Ha nem nyerjük meg a sprintet, akkor tényleg csak néhány pont sorsa a kérdés, eközben viszont büntetőpontokat szedhetünk össze, szóval talán jobb lenne nem is indulni rajta.”

Alonso indoklása abban sántít, hogy a sprinten csak közepes keveréket használt, szóval keményet ott sem tudott volna megspórolni magának a versenyre. Mindazonáltal arra a konklúzióra jutott, hogy több gumiszettet kellene a versenyzők rendelkezésére bocsátani a sprintfutamos hétvégéken, máskülönben tényleg nem teljesíti a neki kirendelt célját ez a betétprogram.

„Jól jönne, ha több gumit kapnánk, mert már az első szabadedzés is arról szól, hogy ki teljesít kevesebb kört, minél kevesebb gumit elhasználva. Kár a rajongók miatt is. Aztán meg jön a sprint, ahol az a mondás, hogy legyen jó a show, legyen sok előzés, és hogy hagynak minket versenyezni – de aztán mégsem hagynak minket versenyezni. Szóval akkor jobb nem is versenyezni” – fogalmazta meg kritikáját a spanyol.