Egy hete még úgy tűnt, küszöbön áll Carlos Sainz és a Williams 2025-től kezdődő együttműködésének bejelentése, ám egy váratlan fordulattal a spanyol mégis időt kért. A csapatok viszont már a mezőny második felében is úgy érzik, nincs idejük várni a döntésképtelen, rájuk igazából csak rövid megállóként tekintő Ferrari-pilótára.
Sainz még a szezonkezdet előtt megtudta, hogy a jövő évben már nem marad számára hely a Ferrarinál az érkező Lewis Hamilton miatt, így bőségesen volt ideje tárgyalni a lehetőségeiről. Preferált célállomásai, a Mercedes és a Red Bull azonban néhány hónapnyi egyezkedés után kikosarazták, innentől pedig a háromszoros futamgyőztesnek a mezőny hátsóbbik fele felé kellett fordítania a figyelmét.
Itt fontolóra vette az Audi régóta ismert ajánlatát, de mivel a projekt várhatóan nem túl gyors sikere nem volt számára kellően meggyőző, inkább a Williams felé kezdett el közeledni.
Igen ám, de az elmúlt hétvégén váratlanul megállította a küszöbön lévő bejelentést a spanyol, az Autosport információi szerint azért, mert az Alpine-nál kinevezett és pilótaügyekkel is megbízott Flavio Briatore is megkereste őt. Az enstone-i csapat máris előrelépés jeleit mutatja az év eleji mélypont óta, Briatore megjelenése tovább erősítheti a szervezetet, és Sainz számára még az is jó hír lenne, ha a Renault tényleg leállítaná F1-es motorprogramját – az olasz üzletember ugyanis a paddockbeli sejtések szerint a Mercedesszel szeretne nyélbe ütni egy szerződést.
Az Alpine bejelentkezhetett Sainzért, miközben Schumachert is teszteli
Az elmúlt napok fejleményei nyomán a Williams felélesztette az egyeztetéseket egyéb jelöltjeivel – bár az Audihoz hasonlóan számukra is Sainz volt az első számú kiválasztott, most Valtteri Bottas és Esteban Ocon is visszakerült a terítékre, a grove-i csapat ugyanis az elmúlt évek irányával szemben mindenképp szeretne egy tapasztalt futamgyőztest is igazolni. Ez a két pilóta esélyes egyébként az Audinál is.
A Williams azonban Alexander Albonhoz hasonlóan hosszú távú elköteleződést szeretne kapni másik pilótájától is, Sainz részéről pedig nem látja ezt a szándékot James Vowles csapatvezető – aki Bottast és Ocont viszont már jól ismeri a korábbi mercedesek évekből, amikor a finn versenyzőként, a francia tartalékként, Vowles pedig stratégaként dolgozott ott.
Az Autosport szerint a Williams akár 2028-ig szóló szerződést is kész lenne letenni a spanyol elé, de az Audi szintén az új szabálykorszakba átnyúlóan számít pilótáira az építkezésben, Sainz azonban csak rövid távra akarja elkötelezni magát a mezőny jelenlegi második felében, azt remélve, hogy a Red Bullnál akár már 2026-ra felszabadulhat egy hely számára. A hírek szerint az Alpine is legalább két évre meg akarná tartani Sainzt – aki 2017-18 során másfél szezon már eltöltött Enstone-ban, de akkor is gyorsan dobbantott a McLarenhez –, s nem szeretne kilépési záradékot hagyni számára 2026-ra.
Hiába a futamgyőztes forma, a mezőny talán legértékesebb elérhető pilótája előtt, részben saját döntésképtelensége miatt sorra záródnak be a kapuk, s úgy tűnik, kompromisszum és kockázatvállalás nélkül nem fog tudni egyhamar újra győzelemre esélyes autóba kerülni.