back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen nem hitte volna, de Norris sem bosszankodik a rajthelye miatt

Verstappen nem hitte volna, de Norris sem bosszankodik a rajthelye miatt

-

Lando Norris és Max Verstappen is elégedetten szállt ki az autójából a Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzése után, a versenyre pedig mindketten a Ferrarit várják a legerősebbnek.

Egészen a Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzésének harmadik szakaszáig úgy nézett ki, hogy a világbajnoki címért csatázó Max Verstappen–Lando Norris kettős közül utóbbi rajtolhat majd előrébb a vasárnapi futamon, ám a címvédő az utolsó körével előrekatapultálta magát a 2. helyre, miközben a McLaren pilótája harmadik lett.

Mindez különösen annak tükrében nagy fegyvertény a hollandtól, hogy az első szabadedzésen motorhiba lépett fel az autójában, ami miatt nem tudott mért kört megtenni a második gyakorláson, majd a harmadik szabadedzése sem alakult kimondottan jól. „Valószínűleg ezen a pályán az egyik legnehezebb jól teljesíteni – mutatott rá Verstappen az időmérő után. – Az utcai pályák nehezek, de ez is, mert kicsi a leszorítóerő, könnyű elfékezni magad vagy megcsúszni, akkor pedig a gumik azonnal túlhevülnek. Úgyhogy ez az egyik nehezebb pálya a szezonban. Pénteken alig tettem meg kört, ezért fel kellett zárkóznunk. A harmadik edzés sem alakult valami jól, ezért szerintem nagy nyomás alatt voltam, hogy jó időmérőnk legyen. Az első [Q3-as] körömet elvették, ami kicsit fokozta a nyomást, de nagyon örülök, hogy az első sorban vagyok. Őszintén nem számítottam arra, hogy ez lehetséges lesz.”

Max Verstappen, Red Bull
Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Norris sem bosszankodik

Noha a Q1-ben és Q2-ben is az első helyen végzett, majd a Q3-ban mindössze 4 századdal tudott jobbat a legjobb Q2-es idejénél, Lando Norris nem volt bosszús amiatt, hogy Verstappen mögé kvalifikált. „Nehéz volt mindent kihozni az autóból, ma valószínűleg ez volt a legfőbb gond. A Q1-ben és Q2-ben nagyon gyorsan megtaláltam a határokat, és jól festett a helyzet. De miután megtaláltam a határokat, küszködtem azzal, hogy sokkal többet kihozzak az autóból az utolsó két körömben. Megpróbáltam az első Q3-as körömben, de világos volt, hogy nem jött össze, így a második próbálkozásom során sokkal inkább a határ alatt kellett vezetnem” – nyilatkozta a pontverseny második helyezettje a Sky Sports-nak.

„Szerintem egyszerűen egész hétvégén nem volt meg a tempónk a Ferrarihoz viszonyítva. Talán elkaphattuk volna Maxot, de jó kört rakott össze. Az enyém talán nem volt olyan tiszta, mint szerettem volna, de csak egy nagyjából jó kört akartam csinálni. A harmadik hellyel is eléggé boldog vagyok” – mondta már az FIA sajtótájékoztatóján.

Lando Norris, McLaren
Fotó: McLaren

Ami a futamot illeti, Norris erps Ferrarira számít, és úgy érzi, az első kanyar sok mindenről dönthet. „Kemény lesz, mert a Ferrari egyszerűen gyors. Ha megnézzük a legutóbbi hétvégét, az időmérőn és a futamon is gyorsabbak voltak. Jelenleg nincs olyan bizonyítékunk, ami azt mutatná, hogy sokkal gyorsabbak lehetünk náluk a versenyen, ezért az első kör első kanyarja jelentheti számunkra a legnagyobb lehetőséget.”

„A Ferrari jelenleg jól végzi a dolgát, jól teljesítenek. Carlos ment néhány nagyon jó kört a végén, és esélytelen volt, hogy három és fél tizedet gyorsuljak, miként azt ő tette. Úgyhogy elfogadtuk, hogy valószínűleg jelenleg kicsit gyorsabbak nálunk, viszont számos autót megelőzhetünk és meg is kell előznünk [a futamon].”

Az egyik nyilván Verstappen lesz, hiszen Norris továbbra sem tett le a vb-címről, amihez csökkentenie kell az 57 pontos hátrányán. Eközben a címvédő szintén a Ferrarit emelte ki, miközben elmondta, a rajt után bármi megtörténhet. „Nem számítok csodákra. Austinban a Ferrari igazán gyors volt, és persze talán a McLaren nem volt annyira erős, de a futamon így is versenyképesnek bizonyultak, úgyhogy nem tudom, de majd kiderül. A rajttól és attól függ, hogy mi történik előtted. Számos helyről rajtoltam már itt, és igen, hosszú az egyenes, bármit megtörténhet, de nem igazán gondolkozom ezen.”

Hamilton azzal magyarázza vereségét, hogy az új fejlesztésektől lassabb lett az autója