Az eddig hangoztatott kettő helyett valójában három teszten is beülhet a Ferrari volánja mögé Lewis Hamilton még a csapat autóbemutatója előtt, ezzel még több lehetőséget kap arra, hogy szokja új munkaközegét.
A brit szerdán ejtette meg első tesztjét új csapatánál, amikor a fioranói pályán 30 kört tett meg a 2023-as autóval. Ez persze nem sok, és az idő is meglehetősen hideg volt, de az ismerkedésre, az alapvető komfortérzet felmérésére megfelelt. Az olasz Motorsport pár nap elteltével azt jelenti, Hamilton csak néhány változtatást kért a gombok elhelyezésével a kormányon, gondja volt azonban a pedálok pozíciójával, amire a csapat nem is tudott gyors megoldást találni, és – a tapadás hiánya mellett – ez is hozzájárult a brit által elkövetett néhány hibához.
Még aznap rajongói felvételek sora került elő a fioranói menetről, de most itt egy videó, amely minden eddiginél jobb minőségű és közelibb, amit maga a Ferrari készített:
A következő teszt, ahogy azt a Ferrari már korábban jelezte, Barcelonában lesz, ahova a jövő hét kedd és csütörtök közötti három napra, január 28-30-ra foglalt magának időpontot a csapat. Még mindig nem végleges, hogy oda a 2022-es vagy a 2023-as autóval fognak-e elutazni, az viszont biztos, hogy Hamilton mellett szintén vezet majd Charles Leclerc is.
A csapatnak az idénre bevezetett új szabály értelmében már figyelnie kell arra, hogy a korábbi autók tesztelésével az aktív versenyzőik nem léphetik túl egy éven belül a négy napot és a legfeljebb 1000 kilométert. Hamilton egy napot már elhasznált Fioranóban, de a megtehető távval még jól áll, hiszen 30 körével csak 90 kilométert teljesített, vagyis a három nap alatt még három versenytávot belehajthat az autóba.
És ez még nem is jelenti az autóban töltött felkészülés végét Hamilton számára, mielőtt beülhetne a 2025-ös modellbe. Mint a racingnews365 rámutat, a Ferrarira vár még egy gumiteszt is a rákövetkező héten: Erre február 4-5-én kerül sor szintén Barcelonában, ahol a Ferrari és a McLaren egyidejűleg lesz munkában.
Ezeket a gumiteszteket a Pirelli szervezi, a szezon során váltakozva vehetnek részt rajtuk a csapatok, és bár senki nem használhatja ezt a saját fejlesztéseinek bevetésére vagy bármilyen adatgyűjtésre, Hamiltonnak jelen helyzetben, az autóval és a csapattal való ismerkedés fázisában ez is kifejezetten jól jön majd.
A Pirelli-tesztek rendkívüliek abból a szempontból is, hogy ezeken mindenki az aktuális autóját viheti pályára, nem vonatkozik rájuk a csapatokat a két évvel korábbi modellre szorító szabály. Persze február elején még nem lesz bevethető 2025-ös autója a Ferrarinak, így a tavalyi, SF-24-es modell lesz akcióban, de Hamilton ezáltal a csapat legfrissebb technikáját is kipróbálhatja, amit eddig csak a szimulátorban vezethetett. A Pirelli gumifejlesztésének céljából végzett tesztelés pedig természetesen nem is számít bele az 1000 kilométeres limitbe.
Ennyi pénzt kaszáltak pillanatok alatt a Ferrari szponzorai Hamiltonnal