A Mercedes idei első rajtelsőségét szerezve George Russell a McLarent és a Red Bullt is meglepte a Kanadai Nagydíj időmérőjén. Max Verstappen a második, nincs McLaren az első sorban, miután Oscar Piastri harmadik, Lando Norris pedig csak hetedik lett.
Az időmérő egy súlyos büntetés bejelentésével indult: Yuki Tsunoda 10 rajthelyes hátrasorolást kapott a futamra egy a harmadik szabadedzésen elkövetett vétsége miatt, amikoris piros zászló alatt megelőzte a lassan haladó Oscar Piastrit, aki jobb hátsó defektet cipelt, és éppen miatta rendelték el a leállást, miután falhoz csattant a Bajnokok Falánál. Ez megfosztotta a Red Bull japán versenyzőjét egy tisztességes rajthely megszerzésétől, újabb nehéz versenyre kárhoztatva őt.
A Q1-ben továbbra is zajlottak kísérletezések a gumikkal, hiszen egyes autókon a közepes keverékek jobban működhettek egy körön, mint a lágyak – végül csak Fernando Alonso futotta leggyorsabb körét a közepeseken, ám azokkal kényelmesen, a 6. helyen jutott tovább.
Öt perccel a szakasz vége előtt Alexander Albon Williamséről bizarr módon lerepült a motorborítás egy tekintélyes része a hátsó egyenesben, a rengeteg törmelék miatt pedig piros zászlós leállást rendeltek el.
Here's the moment Albon's engine cover flew off 👀#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/KCFTnog4Je
— Formula 1 (@F1) June 14, 2025
A végjáték aztán ismét fordulatos és szoros lett, mindössze 841 ezredmásodperc választotta el a leggyorsabb Norrist a leglassabb Pierre Gaslytól. Az Alpine francia pilótája előtti helyeket Liam Lawson, Lance Stroll, Carlos Sainz és Gabriel Bortoleto szerezték meg, Sainz gyenge eredménye viszont nagyban köszönhető az őt feltartó Isack Hadjarnak.
A Q2-ben Russell jegyezte a legjobb köridőt, már négy tizeddel gyorsabbat annál, amivel tavaly rajtelsőséget szerzett itt. Ami viszont igazán szembetűnő volt, hogy 68 ezredmásodpercen belül végzett négy csapat egy-egy autója, hiszen a Mercedes mögött Norris McLarenje, Leclerc Ferrarija és Verstappen Red Bullja zárt.
Tsunoda a 11. lett, ami a büntetése miatt utolsó rajthelyet jelent számára, mögötte pedig Franco Colapinto, Nico Hülkenberg, Oliver Bearman és Esteban Ocon esett ki a második szakaszban.
A Q3-ban a nagy heteshez (Ferrarik, McLarenek, Mercedesek és Verstappen) a továbbra is közepes keverékeken brillírozó Alonso, valamint Hadjar és átöltöztetett autójával Albon jutottak be.
Az első gyorskörök sorát Norris hibája nyitotta, aki hibázott az utolsó sikánnál, miközben az élre Verstappen állt 25 ezreddel felülmúlva Piastrit. Mögéjük a két Mercedes sorolt be, Norris pedig ugyanazzal a gumiszettel végül futott egy ötödik helyre elegendő időt.
A második menetek során Norris ugyan nem követett el látványos hibát, ám mégsem tudott javítani. Az élen ellenben repkedtek a jobbnál jobb idők: előbb Piastri állt az első helyre, majd Verstappen visszaelőzött, végül azonban a csattanóval a közepes keverékeket viselő Russell érkezett, aki 160 ezredet adott még a hollandnak is, ezzel a tavalyi pole-ja után tudott ismételni Montrealban, az idei első rajtelsőséget szerezve a Mercedesnek.
Piastri mellé Antonelli állhat fel a második sorba, akiket Hamilton és Alonso követ. A negyedik sor a Q3-ban rontó két versenyzőé, Norris mögött Leclerc csak nyolcadik lett, miután szintén az útban lévő Hadjarra panaszkodva belehibázott a körébe.
FRISSÍTÉS: Hadjar 3 rajthelyes büntetést kapott Sainz feltartásáért, így a 12. helyről kezdheti meg a futamot.
A Kanadai Nagydíj rajtsorrendje:
The starting grid for the 2025 Canadian Grand Prix 🇨🇦
Russell and Verstappen on the front row 👀#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/JdWtO1kyO8
— Formula 1 (@F1) June 14, 2025