Kedden Párizsban találkoztak az FIA képviselői, a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosai, valamint jelenlegi és potenciális motorgyártók, ahol ismertették a 2021-től életbe lépő motorszabályokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség ezen szabályok kidolgozásánál elsősorban a költségcsökkentést, a motorok hangjának javítását, ezzel a rajongók kívánságait szem előtt tartva, valamint a jelenlegi hibrid technológia alapszintű megőrzését tartotta elsődleges szempontnak.
A további költségcsökkentés jegyében az FIA és a Forma-1 az elkövetkezendő egy évben is folytatja a közös munkát, kidolgozva a részleteket, és amíg ez meg nem születik, addig nem lehetséges az új motorok építése. A szövetség ezzel akarja azt elérni, hogy a motorgyártók még 2018-ban is a jelenlegi erőforrásokat fejlesszék.
Az FIA kilenc pontban mutatta be a jövőbeni motorokat:
- 1,6 literes, V6-os turbó hibrid
- A fordulatszámot 3000-rel megnövelik, ezáltal hangosabbá téve a motorokat.
- Korlátozásokat vezetnek be a motorok belső felépítését és dizájnját illetően, ezáltal csökkentve a költségeket
- MGU-H megszüntetése
- Erősebb MGU-K, ezáltal sokkal több energiát sokkal szabadabban használhat fel a versenyző, így egy újabb taktikai elemet csempészve a versenyzésbe
- Egyetlen turbó, aminek a méretét és a tömegét is megszabják
- Sztenderd energiatároló és központi elektronika
- A „Plug-And-Play” elv szerint kialakítani a kasznit, motort és a váltót, ezáltal könnyebbé válik ezek cseréje.
- Szigorúbb üzemanyag előírások, illetve a bevethető üzemanyag fajták számának korlátozása.
Az elkövetkezendő időszakban minden érintett motorgyártó jelenlétével lesznek tárgylások, megbeszélések, hogy minél szélesebb körben megvitassák és fejlesszék ezen pontokat.