Ross Brawn szerint a Pirellinek dolgoznia kell az abroncsaik szerkezetén annak érdekében, hogy a versenyek izgalmasabbak legyenek.
Ha visszatekintünk a Mexikói Nagydíjra, a Brawn kiemelte, hogy a gumikopás nagy szerepet játszott abban, hogy az élmezőny még nagyobb előnyt élvezett a középcsapatokkal szemben.
„Természetesen az élcsapatok gyorsabbak a középcsapatok autóinál, azonban Mexikóban a gumik miatt az élcsapatoknak még nagyobb előnyük volt,” – véli a Ferrari volt csapatfőnöke.
„Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, Marcus Ericcson és Stoffel Vandoorne is csak egyszer volt kint a boxban, ami miatt a verseny végén vissza kellett venniük a tempóból annak érdekében, hogy életbe tartsák a gumijaikat.”
Brawn elismerte, hogy a Pirelli nagy kihívás elé állítja a csapatokat hétvégéről hétvégére, ugyanis a gumik ugyan adnak egy tartósságot, azonban gyorsan elkopnak.
„Másfelől olyan gumikat kellene csinálniuk, amivel izgalmassá tehetnék a futamokat. Azonban az autók gyorsaságát is ki szeretnék használni, ami miatt főként a lágyabb keverékeket használják.
„Nehéz megtalálni a legjobb megoldást, azonban most az a legfontosabb, hogy közös erővel megoldjuk ezt a problémát.”
A Forma-1-ben pár éven belül teljesen újfajta gumikat fognak majd használni a csapatok. A Pirelli mellett a dél-koreai gumigyártó, a Hankook fog majd versenyezni azért, hogy ki lesz a száguldó cirkusz hivatalos gumiszállítója 2020-tól.
Rengeteg csapat kritizálta már az olasz gumigyártót, azonban a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene szerint, nem tenne jót az F1-nek, hogyha a Pirelli elbukna a Hankookkal szemben.
„Nem mi döntünk ennek kapcsán,” – nyilatkozta a Ferrari főnöke. „Személy szerint én nem dobnám ki a kukába az eddig megszerzett tapasztalatokat a gumikkal kapcsolatban.”