A versenyző nélküli versenyautós kezdeményezés, a Roborace, a tavaly bemutatotthoz képest továbbfejlesztett autókkal kezdi majd meg első szezonját.
„Season Alpha” (Alfa szezon) tavasszal debütál majd a Formula E betétversenyeként. Az önjáró versenyautók egyébként arra is alkalmasak, hogy emberek vezessék őket.
A DevBot 2.0 dizájnját az LMP autók inspirálták, a korábban bamutatott verzión azonban módosítottak, összkerék helyett például hátókerék meghajtásúak lesznek az autók.
Az Autosport értesülései szerint kezdetben kevesebb, mint 10 autó versenyez majd, oly módon, hogy a verseny egyik felében ember irányítja majd, míg a másikban a mesterséges intelligencia veszi majd át a szerepet.
Az új DevBotot két szezon során (Alfa és Béta) tervezik használni.
„Megváltoztattuk a gondolkodásmódunkat.” – mondta az Autosportnak a Roborace vezérigazgatója, a 2016/17-es Formula E bajnok, Lucas di Grassi.
„Az eredeti ötlet az volt, hogy a Robocart használjuk. De az, hogy előbb ember vezet, majd kiszáll az autóból, sokkal jobban példázza a különbséget az emberi és az autonóm vezetés között. A legfontosabb: szerintem a motorsportnak van emberi komponense. Ez mindig is az emberről és a gépről szólt.”
2021-ben azonban a DevBotot terv szerint lecserélik majd a Robocarra, melyben már nem található pilótafülke.
A végső verzió Di Grassi szerint több, mint 1000kW (1341 lóerő) teljesítményre lesz képes.
Az is kiderült, hogy már két csapat nevezett is az első Roborace szezonra, melynek versenynaptára ez év végén lát majd napvilágot.
A hardware-ről, logisztikáról és karbantartásról a Roborace gondoskodik majd, a csapatok csak a szoftver tervezéséért felelnek, így igyekeznek alacsonyan tartani a költségeket.