A FIA kamion Európa-bajnokság hivatalos idei média riportja további növekedést mutatott minden téren, és egyike a motorsportok kínálta legkülönlegesebb versenyzési formájának. Az éves riport bemutat pár fontos részletet az ETRC világából az idei szezonról.
2016 év eleje óta az ETRA irányítja a FIA ETRC-t, és azóta ez az innovatív és erőteljes szervezet. akik a jelenből a jövőjébe vezetik a népszerű bajnokságot. Rajongók ezrei osztják az ETRA szenvedélyét, és azt, hogy az egyik leglátványosabb sportág egyre mélyebb nyomot hagy az autósport történelemkönyvében. A csapatok, rajongók és a partnerek kérése is az volt az ETRA felé, hogy a kamion Európa-bajnokságnak világos legyen a szerkezete és a kommunikációja, miközben a cél az, hogy jobban promótálják a futamokat, növekedjen a rajongói bázis, és érkezzenek új támogatók.
2018-ban növekedett a széria TV-s jelenléte, 111 millió nézőhöz jutottak el a versenyhétvégék izgalmai, miután 13%-kal nőtt a jelenlét a tavalyihoz képest. A legtöbb verseny streamen volt követhető, de akár a Sport1-en, az SWR-en, az ARD-n vagy a ZDF-en és az ntv-n. A helyszíni nézőszám is 11%-kal nőtt 2017-hez képest, pedig idén csak nyolc versenyhétvégéke volt a kamionversenyzőknek. Számszerűsítve ez 415.000 nézőt jelent Európában, és ez azt is jelenti, hogy a kontinensen továbbra is az egyik leglátogatottabb pályaversenyzési forma.
Az ETRC Facebook oldala 2016-ban indult csak, és azóta nagyot nőtt, már 131.550 követője van ezen a közösségi platformon a szériának, de Instagramon és Twitteren is napi szinten követhetőek a történések.
További kiemelhető eredmények 2018-ból:
20 teljes szezonos nevező volt, a szezonzárón Spanyolországban 26 kamion indult.
A 111 millió néző 198 országból jött össze
Több mint 700.000-en nézték a versenyeket online