Valtteri Bottas élete legcsalódáskeltőbb szezonjának titulálta a 2018-ast, még a 2013-as debütáló événél is rosszabbnak tartja, amikor mindössze egyszer szerzett pontot.
Ugyan Bottas jól kezdte a szezont, hiszen Bahreinben, Kínában és Azerbajdzsánban is esélyes volt a győzelemre, mégis diadal nélkül zárt úgy, hogy csapattársát, Lewis Hamiltont 11-szer intette le elsőként a kockás zászló. Habár a finn Oroszországban is jól ment, vezetett és valószínűleg nyert is volna, ha nem állítják félre a későbbi világbajnok brit csapattársa javára.
Bottas jóval saját elvárásai alatt teljesített, ugyanis úgy indult neki az évnek, hogy a címért szeretett volna harcolni. Megkérdezték, hogy ez a szezon a legnagyobb csalódás-e számára az F1-ben: „Igen, szerintem ez. Az első kemény volt, de nem lehet összehasonlítani. A Williamsszel 2013-ban a mezőny végén harcoltunk, de akkor úgy éreztem, teljesítettem a célkitűzéseimet. Aztán ahogy teltek az évek, egyre jobban vezettem, de most jött ez. A tavalyi év eléggé más volt, az volt az első szezonom a csapattal, Lewis mellett. Emlékszem, tavaly ilyenkor a szezon összességével nem voltam elégedett, nem értem el a céljaimat. De most visszatekintve, legalább akkor nyertem párszor. Így most még szomorúbb vagyok. Szerintem ez a legrosszabb év eddig.”
Bottasnak voltak lehetőségei, bár nyerni nem tudott. De pont ebből szeretne meríteni, hogy legalább a sebessége megvolt az elsőséghez. És valljuk be, kell is iparkodnia, hiszen Ocon a partvonalon kívül ugyan, de készenlétben áll egy esetleges 2020-as bevetésre, legalábbis egyre több spekuláció szól erről.
„Nagyon különböző szezonom volt az eddigiekhez képest, csalódott vagyok, ha visszanézek. Viszont vannak pozitívumok is, amelyeket ugyan nehéz meglátni, mert még jól zárni sem sikerült az évet. De tudom, hogyha elkezdődik a szabadság, elkezdem majd ezeket a dolgokat látni. Azokra a hétvégékre gondolok, melyeken kevesebb pontot szereztem, mint amennyit tudtam volna. Tettem néhány lépést előre, hiszen összességében javult a teljesítményem Lewishoz képest az időmérőkön és futamokon is. Pár hetet igénybe vesz majd ezek alaposabb átgondolása, meg a negatívumoké is, ezek után tisztázódik majd, mit kell jobban csinálnom jövőre.”