back to top
KezdőlapFormula 1Végleges a 2019-es F1-es versenynaptár

Végleges a 2019-es F1-es versenynaptár

-

A FIA ezen a héten tartja szokásos éves közgyűléseit, melyek sorsán – többek között – teljesen hivatalossá teszik a versenynaptárakat.

Új versenyhelyszín nem került a naptárba, és tripla versenyhétvége sem lesz. Egymást követő dupla versenyhétvégéből azonban lesz öt is. Nem lesz szünet a francia és osztrák, a német és a magyar, a belga és az olasz, az orosz és a japán, valamint a mexikói és az amerikai versenyhétvége között.

Az alábbiak szerint a jövőévi szezon 21 versenyhétvégéből áll majd.

Dátum Ország Pálya
Március 15-17 Ausztrália Melbourne
Március  29-31 Bahrein Sakhir
Április 12-14 Kína Shanghai
Április 26-28 Azerbajdzsán Baku
Május 10-12 Spanyolország Barcelona
Május 23-26 Monaco Monaco
Június 7-9 Kanada Montréal
Június 21-23 Franciaország Paul Ricard
Június 28-30 Ausztria Red Bull Ring
Július 12-14 Nagy-Britannia Silverstone
Július 26-28 Németország Hockenheim
Augusztus 2-4 Magyarország Hungaroring
Augusztus 30 – Szeptember 1 Belgium Spa-Francorchamps
Szeptember 6-8 Olaszország Monza
Szeptember 20-22 Szingapúr Marina Bay
Szeptember 27-29 Oroszország Szocsi
Október 11-13 Japán Suzuka
Október 25-27 Mexikó Mexico City
November 1-3 USA Circuit of The Americas
November 15-17 Brazília Interlagos
November 29 – Decemebr 1 Abu Dhabi Yas Marina

A 2019-es szabályok kapcsán a következő sport- és technikai szabályokat érintő döntések születtek:

  • Az üzemanyag kezelési procedúrák a tesztek során megegyeznek a versenyek során érvényes procedúrákkal.
  • Biztosítják, hogy több büntetett versenyző esetében egyértelműbb legyen a végleges rajtsorrend alakulása.
  • Sárga zászló marad érvényben addig, míg a versenyzők el nem érik az ellenőrző vonalat, miután a biztonsági autó visszatért a boxutcába.
  • Korlátlanul engedélyezett a CFD szimulációk futtatása az autók a 2021-es szabályokra való felkészítésének érdekében.
  • A technikai szabályzat 3. cikkelye módosul, annak érdekében, hogy egyértelműsítsen egyes területeket, legfőképpen az első szárnyakat érintően.
  • A technikai szabályzat 4. cikkelyének módosítása szerint a súlyhatárt 740 kilóról 743 kilóra növelték.