Ugyan a nagy változások 2021-re várhatók, már 2019-re is módosulnak némileg.
Változik például az a szokás, melyet idén vezettek be, mi szerint a versenybírák a rajtrács végére küldhették azt a versenyzőt, akinek túl sok erőforrás elemét cserélték ki.
Aki például így 15 helyes büntetést gyűjtött össze az automatikusan a mezőny legvégét jelentette. Ha pedig több versenyző kapott ilyen büntetést, a sorrendjüket az határozta meg, hogy ki kapta előbb a büntetést.
Így azonban a büntetett versenyzőknek nem sok érdekük fűződött ahhoz, hogy érdemleges mennyiségű kört teljesítsenek az időmérőn. Az Orosz Nagydíjon például 5 versenyző nem teljesített mért kört a Q2-ben.
Ezen jövőre annyit terveznek változtatni, hogy amennyiben több versenyző is a mezőny legvégére sorolódik, sorrendjüket az határozza majd meg, hogy ki szerepelt jobban az időmérőn.