back to top
KezdőlapFormula 1Schumacher volt a kulcs a Mercedes sikereiben

Schumacher volt a kulcs a Mercedes sikereiben

-

A Mercedes egykori csapatfőnöke Ross Brawn kijelentette, hogy Michael Schumacher főszerepet játszott abban, hogy az istálló domináns csapattá vált a Forma-1-ben.

A hétszeres világbajnok – aki csütörtökön lett ötven éves – három esztendőt töltött a németeknél, mielőtt Lewis Hamilton 2012 végén átvette a helyét. A Mercedes 2014 óta mind az egyéni mind pedig a konstruktőri bajnoki címet begyűjtötte, ami Ross Brawn szerint nagyrészt a német legendának köszönhető.

„Már előtte is dolgoztam Michael-lel és tudtam, hogy ő milyen, milyenek a képességei és hogyan dolgozok. A többi srác nem.” – kezdte Brawn a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában.

„Jock Clear, aki Jacques Villeneuve versenymérnöke volt, akkor mikor Michael és Jacques egymással harcoltak. Akkor csaknem utálta Michaelt a szenvedélye miatt, de mára már az egyik legközelebbi barátja lett, köszönhetően az együtt töltött időknek. Michael erkölcse, fegyelme és szorgalma miatt hamar megnyert magának mindenkit. Andrew Shovlin mondta nekem, akkor mikor megszerezték az első bajnoki címüket, hogy Michaelnek rettentően sok érdeme van ebben a világbajnoki címben.” – folytatta.

Brawn Schumacher visszatéréséről is mesélt.

„Felipe Massa balesete miatt Schumacher megpróbált visszatérni, ez számomra egy figyelemfelhívó jel volt, hogy neki elvonási tünetei vannak. Ott volt a motoros balesete, ami miatt komolyan megsérült a nyaka, sokkal jobban, mint amit az emberek gondoltak, mert nem igazán beszélt ő róla. Végül be kellett látnia, hogy nem vezetheti újra a Ferrarit, a nyaka nem engedte. De ez megmutatta számomra, hogy ő mennyire lelkes.”

„Amikor pedig Jenson váratlanul bejelentette a távozását, akkor egyből felhívtam Michaelt és azt mondtam neki, hogy ’jól esne egy sör’, mire ő azt felelte, hogy ’tudom mit akarsz, legyen hát’. Akkor arra jutottunk, hogy megpróbáljuk, a Mercedesnél mindenki rettentően felvillanyozott volt miatta és Norbert [Haug, a Mercedes Motorsport akkori alelnöke – a szerk.] nagyon szerette volna őt az autónkban látni. Ez egy olyan kérdés volt, amit mindenki támogatott, szóval elég hamar a végére értünk.”

Schumacher így az előző évi bajnok, Brawn GP jogutódjához szerződött, ami immár Mercedes néven folytatta tovább. Az újabb Brawn-Schumacher együttműködés már korántsem volt olyan sikeres, mint korábban a Ferrarinál. Győzelem nélkül, és egy dobogós hellyel zárulta a hároméves periódus.

„A különbség szerintem az volt, hogy akkor már nem volt domináns autónk. Korábban a Ferrarinál egy erős vagy akár a legerősebb autó volt a miénk. 2010-ben viszont nem. A csapat túlélő módban volt, mivel nem tudtuk, hogy hogyan tovább és nem tudtunk elég pénzt belefektetni a 2010-es autóba. Minden tekintetünk a költségekre irányult, mert tudtuk, hogy egy évet úgy kel túl élnünk, hogy nem lesz komolyabb bevételünk.”

„Ez volt az az időszak, amikor megnyertük a világbajnokságot, de még mindig nem volt kiemelt szponzorunk. Az a siker egy tündérmese volt, de támogató így sem jött. Nehéz időszak volt gazdaságilag. Szerény felkészüléssel vágtunk neki az évnek, 2009-ben új szabályok érkeztek, és más csapatok sokkal többet fejlődtek nálunk. Így egy elég átlagos évünk volt.” – zárta Brawn.