back to top
KezdőlapFormula 1Marko: A Red Bull-Hondában lesz "parti mód"

Marko: A Red Bull-Hondában lesz „parti mód”

-

14 év keserédes partnerkapcsolat után, 2018-ban úgy döntött a Red Bull, hogy megszakítja a munkát a Renault-val, és Honda motorokra vált. A megállapodás már a tavalyi év közepén megszületett, amit azért jelentettek be olyan korán, hogy a szezon hátralévő felében nyomást gyakoroljanak a francia gyártóra és még inkább sürgessék a fejlődést.

A csapat tanácsadója Helmut Marko úgy véli, a 2019-es terveknek a Red Bullt abba a régióba kellene helyezniük ahol a Ferrari és a Mercedes található.

,,Az adatok miatt elég optimistává váltunk, még a teljesítménynövekedés szempontjából is. Sőt, most már nekünk is lesz ”parti módunk”. A Honda motor már egy kicsivel előrébb is jár, mint a Renault erőforrása. Ha összehasonlítjuk a GPS adatainkat azzal, amit a Honda biztosított, akkor látjuk, hogy a Mercedes és a Ferrari motor környékén vagyunk. Természetesen ők sem alszanak, viszont egy olyan szinten vannak, ahonnan már nem tudnak nagyot ugrani, ha 10 vagy 15 kW hátrányban kerülünk hozzájuk képest, akkor olyan helyzetben találhatjuk magunkat, mint a nyolchengeres motor érában a Renault-val, azt pedig tudjuk kompenzálni.”

Christian Horner a Red Bull csapatfőnöke azt mondta 2018 végén, extra 40 kW teljesítmény esetén egy teljesen mást szezont láthattunk volna. Az osztrák alakulat a 4 futamot meg nyert meg az előző szezonban, ám megbízhatósági problémákkal küszködtek a teljes szezon során, sőt a Renault el is ismerte, nem tudták hozni azt a teljesítményt, amit elvártak a fejlesztések során, miközben a Honda egy erősebb évadot produkált, mint korábban visszatérésük óta. Igaz, voltak kisebb megbízhatósági gondjaik, ám az egész éves fejlődés és előrelépés meggyőzte a Red Bullt, ámbár Marko nem gondolná, hogy zökkenőmentes első szezonuk lesz.

,,Tisztában vagyunk azzal, hogy problémáink lehetnek majd a megbízhatósággal, valószínűleg nem fogjuk tudni teljesíteni a szezont három motorral, ám ha a nekünk kedvező pályákon hajtjuk végre a cseréket, akkor pár kör múlva, már elől lehetünk. Tudatosan fogjuk bevállalni a motorbüntetéseket, ez lesz a koncepciónk.”

Az osztrák tanácsadó még hozzátette, a csapatot a nyertesek között aposztrofálták a Renault-os időkben, ám úgy gondolja, ezt az érdemet inkább maguknak köszönhetik, mintsem a franciáknak.

,,B kategóriások voltunk a kezdetektől, az időmérő során 70 lóerővel le voltunk maradva, a pályától függően ez kevesebb lett, ám átlagosan 40-et még mindig vesztettünk. A GPS adataink tisztán megmutatták, mennyit veszítünk az egyenesekben és mennyit nyerünk a kanyarokban. Mikor a Ferrari volt a csúcson, teljesítmény terén, a különbség még több lett.” –nyilatkozta Marko a Motorsport.com-nak.