A Ford nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy beszálljon a Formula E-be a jövőben.
Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports vezetője az Autosportnak beszélt arról, hogy az FE továbbra is szerepel a listájukon és megvizsgálják majd az indulás lehetőségét
Emellett a Ford érdeklődést mutatott az elektromos rallycross iránt is.
„2018 folyamán közelről megvizsgáltunk mindenféle versenyzési irányzatot, hogy megtudjuk, mik a lehetőségek az elektromos motorsport terén, akár hibrid, akár teljesen elektromos üzemről van szó.” – mondta Rushbrook. „Az utcai autós terveink kapcsán nagyon érdekel minket az elektromos motorsport a közeljövőben. Folytatjuk a legtöbb ilyen lehetőség tanulmányozását és azt gyanítom, hogy 2019 elején döntést hozunk.”
Hozzátette, hogy van hely az FE-ben a Ford számára, annak ellenére, hogy jelenleg is 12 csapat 24 autóval alkotja a mezőnyt, a következő szezonban pedig érkezik a Porsche is.
„Ez azt jelenti, hogy egy meglévő csapathoz csatlakozhatnánk, partnerkapcsolatban lehetnénk valakivel, aki jelenleg is ott van a rajtrácson.”
A Ford nem lenne képes saját erőátviteli rendszert fejleszteni a hatodik szezonra, mert nincs a homológ gyártók listáján, melyet tavaly áprilisban publikáltak, és február 1-ig regisztrálniuk kellene, ha szeretnének felkerülni a listára a hetedik szezonra vonatkozóan és partnert is kellene addig találniuk.
A Ford jelenleg a WEC-re és az IMSA-ra összpontosít a Ford GT programmal. Annak a lehetőségét azonban Rushbrook elveti, hogy beszálljanak a WEC 2020/21-re tervezett hiperautó koncepciós prototípus kategóriájába. Jobban szimpatizálnak azonban az IMSA Daytona Prototype international kategóriájával, annak ellenére, hogy a jelenlegi szabályok mellett 2021 végéig nem engedélyezik a hibrid technológiát.