Akár csak tavaly, idén is rendeztek újonc tesztet Marokkóban a Formula E csapatainak számára. Az egy napos gyakorláson az Audis Nico Müller autózta a leggyorsabb időt, megelőzve a DS Techetaah színeiben induló James Rossitert és a Dragonos Anotonio Fuocot.
Müller – aki tavaly is a leggyorsabb volt – mind a délelőtti és a délutáni etapot is megnyerte. Alig egytized másodperccel előzte meg James Rossitert.
A brit pilóta délután – a csapat döntése értelmében – mindkét autóval pályára gurult, így a neve kétszer is felkerült az eredményjelzőre. Ez azt is jelentette, hogy a másik pilótájuk, Tatiana Calderon csupán délelőtt kapott lehetőséget, igaz akkor a második leggyorsabb is volt.
A nap harmadik leggyorsabb versenyzője a Formula 2-ben szereplő Antonio Fuoco volt.
A nevezési listán eredetileg szerepelt a korábbi Forma-1-es pilóta Felipe Nasr is, aki a Dragon másik autóját vezette volna, de az egyeztetések félbeszakadtak a csapattal így nem vett részt a teszten.
A délutáni etapot sokáig Nyck De Vries vezette, aki végül aztán az ötödik helyen zárt a Virgin színeiben. A holland pilóta számára nem volt gondtalan a nap, hiszen déellőtt az egyik kerékvető tönkre tette autója felfüggesztését így másfél órát vesztett.
De Vries mögött a Nissannal Jann Mardenborough, a BMW-vel Bruno Spengler, a HWA-val Raffaele Marciello és a két Venturis, Arthur Leclerc és Norman Nato zárta a top tíz mezőnyét délután.
Nato okozta délelőtt a második piros zászlós időszakot, miután az autója megállt a pályán. Az első piros zászló törmelékek eltávolítása miatt volt érvényben.
A Williams ex-pilótája Szergej Szirotkin a Mahindra színeiben vett részt a teszten, 11.helyen végzett, megelőzve csapattársát Sam Dejonghe-t. Utánuk Mitsunori Takaboshi és Jamie Green következett. A délutáni piros zászló éppen a brit miatt volt érvényben, aki az Audival a hetes kanyarban falnak ütközött.
Nem lehet túl elégedett a nappal a NIO, ugyanis a két versenyzőjük a gyenge délutáni etapjuk miatt végül a mezőny végén végeztek.
Formula E, Marrakesh, teszt összesített végeredménye
POZ | PILÓTA | CSAPAT | AUTÓ | IDŐ | KÜL. | KÖR |
1 | Nico Muller | Audi | Audi | 1:17.074s | – | 98 |
2 | James Rossiter | DS Techeetah | DS | 1:17.189s | +0.115 | 66 |
3 | Antonio Fuoco | Dragon | Penske | 1:17.338s | +0.264 | 89 |
4 | James Rossiter | DS Techeetah | DS | 1:17.525s | +0.451 | 21 |
5 | Nyck de Vries | Virgin | Audi | 1:17.560s | +0.486 | 76 |
6 | Jann Mardenborough | e.dams | Nissan | 1:17.672s | +0.598 | 67 |
7 | Tatiana Calderon | DS Techeetah | DS | 1:17.674s | +0.600 | 41 |
8 | Bruno Spengler | BMW | BMW | 1:17.735s | +0.661 | 76 |
9 | Raffaele Marciello | HWA | Venturi | 1:17.763s | +0.689 | 85 |
10 | Arthur Leclerc | Venturi | Venturi | 1:17.782s | +0.708 | 73 |
11 | Norman Nato | Venturi | Venturi | 1:18.059s | +0.985 | 79 |
12 | Sergey Sirotkin | Mahindra | Mahindra | 1:18.097 | +1.023 | 57 |
13 | Sam Dejonghe | Mahindra | Mahindra | 1:18.155 | +1.081 | 58 |
14 | Mitsunori Takaboshi | e.dams | Nissan | 1:18.229 | +1.155 | 58 |
15 | Jamie Green | Audi | Audi | 1:18.250 | +1.176 | 99 |
16 | Pietro Fittipaldi | Jaguar | Jaguar | 1:18.403 | +1.329 | 79 |
17 | Daniel Juncadella | HWA | Venturi | 1:18.555 | +1.481 | 77 |
18 | Harry Tincknell | Jaguar | Jaguar | 1:18.623 | +1.549 | 69 |
19 | Marco Wittmann | BMW | BMW | 1:18.727 | +1.653 | 89 |
20 | Jake Hughes | NIO | NIO | 1:19.631 | +2.557 | 74 |
21 | Benoit Treluyer | Virgin | Audi | 1:21.181 | +4.107 | 97 |
22 | Jamie Chadwick | NIO | NIO | 1:22.196 | +5.122 | 71 |