A DS Virgin brit versenyzője, Sam Bird diadalmaskodott Santiago utcáin. A brit versenyző ki tudta használni Sebastien Buemi hibáját, ugyanis a svájci pilóta az élről esett ki egy elfékezés miatt.
Már a rajt előtt megtörtént a dráma, ugyanis a polet megszerző Lucas Di Grassit száműzték a rajtrács utolsó helyére, mert a brazil pilóta változtatott a fékerő eloszlásán az időmérő edzés közben. Azonban ez szabályellenes az FE szabályai szerint.
A rajtnál Buemi megtartotta a vezető helyét, mögötte Pascal Wehrlein és Sam Bird haladt. A svájci pilóta már a verseny elején elhasználta az attack mode-ját, hogy elhúzzon a többiek elől. Azonban ez nem jött össze neki, mivel a többiek lépést tudtak tartani vele.
Bird viszont kihasználta az attack mode-ot és megelőzte a Mahindra németjét. Az első sárga zászlós fázis után, amit Maximillian Günther megálló autója okozott, az első hármas egy bolyban autózott. Azonban az újraindítás után nem sokkal Buemi elfékezte magát és a falnak ütközött csakúgy, mint az első szabadedzésen. A svájcinak fel kellett adnia a versenyt, mivel a letört vezetőszárny miatt megsérült a svájci pilóta Nissanjának futóműve.
Az eset után Bird és Wehrlein küzdött meg egymással a futamgyőzelemért. Az ex F1-es Wehrlein mindent megpróbált, azonban még az attack mode sem segített rajta. A Virgin britje végül nyerni tudott, 6,4 másodperccel megelőzve Wehrleint.
A harmadik helyen célba érő Alexander Simset utólag büntették meg, ugyanis a BMW versenyzője hátulról nekiment Edoardo Mortara autójának a 14. körben. Sims a büntetése miatt visszaesett a hetedik helyre. Ennek köszönhetően Daniel Abt állhatott fel a dobogó harmadik fokára.
Mortárának sikerült kivédekeznie Robin Frijns támadásait a verseny vége felé, így a svájci megtarthatta a negyedik helyét. A hatodik helyen a Jaguár új-zélandi versenyzője, Mitch Evans végzett. José Maria Lopez a hetedik helyen ért célba, azonban őt is megbüntették, mivel több energiát használt a megengedettnél.
Di Grassi végül a tizenkettedik helyen ért célba. Az Audi braziljának majdnem sikerült felöklelnie Lopez autóját az utolsó kanyarban. Végül Di Grassi le tudta fékezni az autóját, így csak éppen nekiment az argentin Dragonjának.
A verseny során rengeteg baleset történt: Stoffel Vandoorne a kettes kanyarban csapta oda a HWA-ját a falnak, Oliver Rowland pedig a négyes kanyarban találkozott a fallal.
A bajnokság élmenői szenvedtek: Jean-Eric Vergne és Antonio Felix da Costa is kiesett. Vergne a saját csapattársa miatt esett vissza a mezőny végére, Da Costa pedig szintén egy megpördülés miatt esett vissza, majd adta fel a versenyt.
A verseny végeredménye:
Poz | Versenyző | Csapat | Autó | Megtett kör | Különbség |
1 | Sam Bird | Virgin | Audi | 36 | 47m02.511s |
2 | Pascal Wehrlein | Mahindra | Mahindra | 36 | 6.489s |
3 | Daniel Abt | Audi | Audi | 36 | 14.529s |
4 | Edoardo Mortara | Venturi | Venturi | 36 | 17.056s |
5 | Robin Frijns | Virgin | Audi | 36 | 20.276s |
6 | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 36 | 23.755s |
7 | Alexander Sims | BMW | BMW | 36 | 27.590s |
8 | Jerome d’Ambrosio | Mahindra | Mahindra | 36 | 41.984s |
9 | Oliver Turvey | NIO | NIO | 36 | 45.059s |
10 | Jose Maria Lopez | Dragon | Penske | 36 | 45.376s |
11 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | Jaguar | 36 | 48.635s |
12 | Lucas di Grassi | Audi | Audi | 36 | 1m03.552s |
13 | Andre Lotterer | DS Techeetah | DS | 36 | 1m14.706s |
14 | Gary Paffett | HWA | Venturi | 35 | 1 Lap |
– | Oliver Rowland | e.dams | Nissan | 31 | Kiesett |
– | Antonio Felix da Costa | BMW | BMW | 23 | Kiesett |
– | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | DS | 22 | Kiesett |
– | Sebastien Buemi | e.dams | Nissan | 21 | Kiesett |
– | Stoffel Vandoorne | HWA | Venturi | 17 | Kiesett |
– | Maximilian Gunther | Dragon | Penske | 12 | Kiesett |
– | Felipe Massa | Venturi | Venturi | 12 | Kiesett |
– | Tom Dillmann | NIO | NIO | 10 | Kiesett |