Susie Wolff úgy véli, hogy a jelenlegi rendszer, mely dönt arról, hogy ki kaphat Forma-1-es szuperlicenszt, olyan tehetséges versenyzőket tart vissza, mint például Tatiana Calderon.
Calderon az elmúlt három szezon során több, mint 50 versenyt teljesített a GP3-ban, idén pedig ő lesz az első női versenyző a Formula 2 történetében. A 25 éves kolumbiai versenyzőnő tesztelt már Formula E autót, és privát teszteken vett részt tavaly a Sauberrel, azonban elegendő szuperlicenszpont híján F1-es hétvégén, szabadedzésen nem vehet még részt.
Az F1-es szuperlicenszhez 40 pontot kell gyűjteni az alacsonyabb kategóriákban, Calderonnak azonban jelenleg egy sincs.
Dan Ticktum például már akár lehetőséget is kaphatott volna idén a Red Bulltól, illetve Toro Rossotól, mivel komoly tehetségnek tartják, azonban ő sem érte el a 40 szuperlicenszpontot. Wolff, aki korábban részt vehetett F1-es szabadedzésen a Williamsszel, úgy látja, hogy ez az eset is azt mutatja, hogy ez a rendszer indokolatlan akadályokat gördít a versenyzők elé.
„Az F1 úgy változtatott, pontokat kell gyűjteni a szuperlicenszhez.” – mondta Wolff a Motorspot.comnak. „Amikor én vezettem, még nem kellettek ilyen pontok a szuperlicenszhez.”
Wolff Dare To Be Different néven kezdeményezést indított 2016-ban, annak érdekében, hogy megkönnyítsék a nők helyzetét a motorsportban. Mindemellett úgy látja, hogy az FIA pontrendszere csak még nehezebb helyzetbe hozta a női versenyzőket, így Calderont is.
„Ez csak újabb akadályt teremt. Nyilvánvalóan kihívást jelent számára, hogy elegendő pontot gyűjtsön hozzá. De nagyon szeretném őt a rajtrácson látni. Szerintem Tatiana fantasztikus munkát végez. A sauberes vezetésével megmutatta, hogy képes rá, szóval figyelem és reménykedek. Én sosem kételkedtem a képességeiben, szóval remélem tovább tud fejlődni és tovább tud lépni. Az F1 olykor az időzítésen múlik, és ha van üres ülés, jön a lehetőség is.”