A világbajnok Mercedes csapat azt állítja, hogy sikerült megoldaniuk a legnagyobb gondjukat is 2018-ból. James Allison technikai igazgató azt állítja, hogy a W10-es sokkal kegyesebben bánik majd a hátsó gumikkal. Abban is biztos, hogy jó teljesítményre lesznek képesek mindenféle pályatípuson 2019-ben. Így nyilatkozott a bemutatójuk után:
„A W09-es kezelése nagy előrelépés volt a szokásostól eltérő W08 után. Olyan pályákon is versenyképesek lettünk, ahol a korábbi években gondjaink akadtak. Ezen javulás ellenére nem voltunk olyan jók, mint a versenytársaink a hátsó gumiabroncsok kezelésében. Keményen dolgoztunk a felfüggesztésen és az aerodinamikai karakterisztikán, hogy az autó sokkal kedvezőbben bánjon a gumikkal, így reménykedünk benne, hogy a versenyek során minden fázisban, és a versenynaptár minden pályáján versenyképesek lehetünk.”
A Mercedes közvetlen riválisa a Ferrari azt állítja, hogy sikerült megőrizniük a versenyképességüket az átlagosan 1.5 másodpercnyire várt lassulások ellenére a tli szezon alatt. Ez az, amit a csillagos márkának figyelembe kell majd vennie, ha nem akarják megtörni a győzelmi sorozatukat.