Az új szabályok miatt az F1-es csapatok „sokkal több” tartalék első szárnnyal érkeznek majd meg egy-egy versenyhétvégére, véli Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója.
Az eddigi 1800 mm-es első szárnyak idéntől 2000 mm-re szélesednek, azaz átérik az autó teljes szélességét, aminek köszönhetően megnő annak az esélye, hogy a szárnyak áldozatul esnek a csatáknak és baleseteknek. A jelentősebb kockázati tényező miatt egyfelől csapatonként több szárnyra lesz szükség, másfelől a versenyzők jóval visszafogottabban viselkedhetnek a rajtot követő néhány kanyarban.
„Normál esetben egy versenyre öt szárnnyal készülünk” – árulta el Green. „Most azonban hét-kilenc környékére emelhetjük a számot. Majd kiderül, ez elég lesz-e; ha gyorsan leamortizáljuk őket, akár még feljebb is mehetünk. Költségvetés szempontjából nem lesz akkora tényező, mert viszonylag olcsó és könnyű legyártani őket. Mivel sokkal hajlamosabbak a sérülésekre, mint az eddigi szárnyak – és a rázókövek már így is koptatják az alsó részeket –, a versenyzőknek nagyon oda kell figyelniük, hogyan veszik be a rajt után az egyes kanyart.”