A napokban fogadták el azt a szabálymódosítást, mi szerint idén már a versenyben futott leggyorsabb körért is jár egy pont, a versenyzőnek és a csapatának is. E pontért azonban csak azok versenyezhetnek, akik a top 10-ben is végeznek.
Az érintettek azonban vegyes fogadtatásban részesítették a plusz pontot.
„Ez leginkább a harmadik leggyorsabb autónak fog kedvezni.” – idézett egy stratégát az Auto Motor und Sport. „A középmezőny alapvetően annyira le van maradva, hogy nem engedhetik meg maguknak az extra kerékcserét anélkül, hogy veszélybe sodornák a helyezésüket.”
„Ez sok pontot jelenthet.” – lelkendezett Max Verstappen a Servus TV-nek. „Öt, vagy hat leggyorsabb kör az öt vagy hat extra pontot jelent.”
Helmut Marko is örül ennek a szabálynak: „Ez megváltoztathatja a taktikákat.”
Az Alfa Romeo csapat menedzsere, Beat Zehnder azonban szintén úgy látja, hogy mivel a középmezőny nagyon le van maradva, így ez őket nem különösebben hozza lázba.
„Szerintem ez minket nem különösebben fog érinteni sajnos, legalábbis egyelőre.” – mondta a Williams lengyel versenyzője, Robert Kubica a RaceFansnek.
Kubica szerint ez a szabály azt eredményezheti, hogy a versenyzők sorra váltanak majd friss gumikra a versenyek végén, azt remélve, hogy leggyorsabb kört tudnak vele futni.
Daniel Ricciardo viszont szintén örül a szabálynak.
„Jó, hogy a top 10-re korlátozták ezt, így valóban van vesztenivaló is, ha az ember kimegy a boxba új szett gumiért.” – idézte az ausztrált a RaceFans.
Sebastian Vettel azonban nem igazán foglalkozik ezzel az extra ponttal.
„Nem számítok nagy változásra. Majd pár verseny után meglátjuk, hogy változtatott-e valamin.”