back to top
KezdőlapAutomobilA Hyundai Motor Group okostelefon alapú digitális kulcsot fejleszt

A Hyundai Motor Group okostelefon alapú digitális kulcsot fejleszt

-

  • A technológia lehetővé teszi, hogy tényleges kulcs nélkül kinyissuk, beindítsuk és használjuk a gépkocsit.
  • A digitális kulcs azonosítja a felhasználót, a jármű automatikusan módosítja a személyes beállításokat. Ez elősegíti az autómegosztást.
  • A technológia már idén megjelenik új Hyundai és Kia modellekben.

A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy olyan ‘digitális kulcsot’ fejleszt, amely segítségével a felhasználók okostelefonjukon keresztül képesek kinyitni és beindítani autójukat. A hagyományos, kézzel fogható kulcs helyébe lépő, új digitális kulcsot egy alkalmazáson keresztül lehet letölteni, azt akár négy, engedéllyel rendelkező személy használhatja.

A digitális kulcs okostelefonos alkalmazással tölthető le a felhasználó okostelefonjára. Amennyiben olyan okostelefon kerül a jármű ajtaja közelébe, amelyre engedélyezett digitális kulcsot telepítettek, azt NFC technológia ismeri fel.

Az ajtózár oldására szolgáló NFC antenna a vezető és utasoldali első ajtók kilincseiben található, míg a motorindítást engedélyező antennát a vezeték nélküli töltőaljzatba építették be.

Az ajtó nyitása után a felhasználónak nincs más dolga, mint a padlókonzolon kialakított, vezeték nélküli töltőaljzatra helyeznie telefonját, és megnyomni a műszerfalon elhelyezett motorindító gombot.

A jármű tárolja a felhasználó kedvenc járműbeállításait. Amint a rendszer azonosítja a kulcsot, automatikusan ahhoz igazítja az érintett beállításokat, a visszapillantó tükrök helyzetétől kezdve az üléseken át a kormánykerék állásáig; az audio-, video- és navigációs rendszerek kezelőfelületét, valamint a head-up kijelzőt.

A Hyundai digitális kulcsa bizonyos fedélzeti rendszerek okostelefonról történő távvezérlését is lehetővé teszi. A felhasználók kis energiájú Bluetooth (BLE) kommunikáció segítségével reteszelhetik vagy oldhatják az ajtózárakat, bekapcsolhatják a riasztóberendezést, vagy beindíthatják a motort. Ezen kívül, amint forgalomba kerülnek az autonóm parkolásra képes gépkocsik, a várakozások szerint a rendszer ezen funkciók távvezérlésére is alkalmas lesz.

Az egyes járműrendszerekhez való hozzáférés szintje felhasználónként, illetve időszakosan szabályozható. A jármű tulajdonosa előre meghatározhatja például a gépkocsi használatának engedélyezett időtartamát, vagy a használatot bizonyos funkciókra korlátozhatja, például amikor kölcsönadja járművét. A szolgáltatás segítségével például egy futár kinyithatja a gépkocsi csomagtartóját, hogy abban elhelyezze a küldeményt.

Az autómegosztás gyakorlatának széles körű elterjedésével a digitális kulcs további funkciókkal is felruházható. Lehetővé teheti például az egyszerű autóbérlést: a tulajdonosnak és a felhasználónak nem is kell találkoznia; elég, ha az előbbi okostelefonos alkalmazáson keresztül továbbítja a digitális kulcsot.

Amellett, hogy nagyban leegyszerűsíti a Hyundai gépkocsik autómegosztó programban történő felhasználását, a digitális kulcs a jövőben további szolgáltatásokra is képessé tehető: például riasztást küldhet egy előre beprogramozott sebességhatár átlépése vagy egy meghatározott földrajzi terület elhagyása esetén.

Olyan helyzetekre, ahol a digitális kulcs átadása nem megoldható (például parkolószolgálat igénybe vétele esetén vagy szervizlátogatáskor), a rendszer hagyományos intelligens kulccsal és kulcskártyával is rendelkezik.

A Hyundai Motor Group célja, hogy új bevezetésű sorozatgyártású típusainál fokozatosan, már az idei évtől kezdve bevezesse a technológiát.

Az NFC magas fokú adatbiztonságot nyújtó rádiófrekvenciás kommunikációs (RFID) rendszer. Az NFC vezeték nélküli kommunikáció kizárólag akkor épül fel, amikor az eszköz és a leolvasó néhány centiméter távolságra helyezkednek el egymástól.

„A digitális kulcs a jövőben Hyundai ügyfelek széles köre számára biztosít praktikus előnyöket, továbbá az autómegosztás innovatív új módjait teszi lehetővé.” – mondta Ho Yoo, a Hyundai Motor Group elektronikai fejlesztési csoportjának csoportvezetője. „Folyamatosan tanulmányozzuk, hogyan tudjuk a csatlakoztatott járműtechnológiákat felhasználva még értékesebbé és tartalmasabbá tenni az autóhasználatot és a tulajdonosi élményt.”