A Golf, amely a legsikeresebb európai autó, betöltötte 45. évét. 1974. március 29-én a Volkswagen wolfsburgi üzemében hivatalosan is elindult a később legkeresettebb modellé vált Golf gyártása. Akkoriban még senki sem tudhatta a Volkswagennél, hogy a legendás Beetle utódja világszerte eléri a 35 millió kiszállítást és napjainkban is tovább folytatja sikertörténetét. Tisztán matematikai szempontból vizsgálva minden 41. másodpercben valahol a világon rendelnek egy új Golf modellt, minden nap, megszakítás nélkül, immár 45 éve folyamatosan a gyártáskezdet óta. Ez évente átlagosan közel 780 000 járművet jelent.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka operatív igazgatója így nyilatkozott a jubileum kapcsán: „A Golf a szívünk csücske a márkánál. Nincs még egy olyan autó, amely ennyire képviselné a haladást és a technológiát. Például a Golf volt, aki elsőként elérhetővé tette milliók számára a biztonsági technológiákat, amelynek köszönhetően egy teljes generáció életére hatással volt.” Brandstätter szintén kiemelte: „Hét generáció óta a Golf folyamatosan hozzájárul a Volkswagen – mint márka és mint konszern – fejlődéséhez, amely így egyike lett a legjelentősebb autóipari gyártóknak a világon.”
Dr. Stefan Loth, a Volkswagen wolfsburgi gyárának vezetője hangsúlyozta: „1974-ben a dolgozóinknak szembe kellett nézniük a Beetle modellről a Golfra történő váltás kihívásaival. Azóta is töretlenül halad központi gyáregységünk fejlesztése, ahol jelenleg a Golf mellett mi készítjük az e-Golf1, a Golf GTE2, a Golf Sportsvan autókat illetve három másik modellt is.”
A Golf, amely egyike azoknak a kompakt modelleknek a világon, amelyek figyelmen kívül hagyják a kategóriahatárokat, továbbra is a Volkswagen márka kulcsfontosságú pillére marad a termékek tekintetében. Az elérhető legkorszerűbb hajtásrendszerével, vezetői segédrendszereivel, infotainment és kezelési rendszereivel meghatározó szerepet tölt be a mobilitás jövőjének alakításában.
Fontos dátumok a Golf I bemutatkozása kapcsán:
1974 március 29.: az első Golf legördül a gyártósorról, megindul a sorozatgyártás
1974 július 8.: a Golf megérkezik a Volkswagen kereskedések bemutatótermeibe
1974 augusztus 5.: megkezdődik az új Golf első darabjainak kiszállítása az ügyfeleknek
Az 1974-es Golf I:
Megjelenés: 2 illetve 4 ajtós, csomagtérajtóval
Belső tér: ötüléses, 300 literes csomagtérrel, lehajtható hátsó üléssorral
Motor: 1.1 literes, négyhengeres benzinmotor, 37 kW (50 LE) teljesítménnyel
1.5 literes, négyhengeres benzinmotor, 51 kW (70 LE) teljesítménnyel
Hajtásrendszer: elsőkerék hajtás, négyfokozatú manuális sebességváltó, opcionálisan háromfokozatú automata sebességváltó is elérhető
Legnagyobb sebesség: 140 km/óra (50 LE, manuális sebességváltó), 160 km/óra (70 LE, manuális sebességváltó)
Modellek: Golf és Golf L (mindkettő 50 LE teljesítménnyel), Golf S és Golf LS (mindkettő 70 LE teljesítménnyel)
1 e-Golf, 100 kW (136 LE) – (NEDC ciklus alapján) energiafogyasztás kWh/100 km: 14,1 – 13,2 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km: 0 (kombinált), Energiahatékonysági osztály: A+
2 Golf GTE, 150 kW (204 LE) – (NEDC ciklus alapján) Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,8 – 1,6 (kombinált), energiafogyasztás: kWh/100 km: 12.0 – 11.4 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km: 40 – 36 (kombinált), Energiahatékonysági osztály: A+