Christian Horner csak nevetni tudott azon az ironikus helyzeten, hogy a két Renault-os autó meghibásodása ütötte el a Red Bullt a dobogó harmadik fokától.
Tavaly az osztrák istálló leváltotta francia motorpartnerét, és inkább Honda motorokra váltott. Ez után a döntés után sokan kinevették a csapatot, Helmut Marko el is mondta, bolondnak titulálták, mikor aláírták a megállapodást, ám eddig úgy tűnik nem tettek rossz lóra, ugyanis Ausztráliában Verstappen dobogón végzett, míg a tegnap előtti futamon is nagyon közel volt ehhez az eredményhez, miután Charles Leclerc Ferrarija meghibásodott.
Három körrel a leintés előtt, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg autója is megadta magát, ezért a beküldték a Safety Cart, és mivel csak nagyon kevés kör volt hátra, a biztonsági autó mögött futott be a mezőny, ezzel pedig a holland pilóta dobogóról szőtt álmai is megszűntek, ugyanis előzni nem lehet az említett szakasz alatt, hiába érte utol teljesen már a monacói versenyzőt.
,,A Renault-ok felmondták a szolgálatot, sajnos ez az esemény nem vitt minket közelebb a pódiumhoz. Milyen ironikus nem? Mindegy, hogy autónkban van a motor vagy sem, ez lesz a vége.” – jegyezte meg nevetve Horner.
,,Ami minket illett, több teljesítményre lesz szükségünk. A Ferrari nagyon erős volt múlt héten, a Mercedes meg igazán szerencsés, amiért megszerezték az első két helyet. A Ferrari dominált a hétvégén. Meg kell értenünk, azt, hogy mi hol helyezkedünk el, mik az erősségeink és mik a gyengeségein a Ferrarihoz képest.”
A brit csapatfőnök szerint az osztrák alakulat a Bahreini futamon nem tudta kihozni azt, ami a gumikban van, ezért is maradtak el annyira a riválisoktól, ám nem aggódik, hiszen a Ferrari példája is jól mutatja, milyen gyorsan változnak az erőviszonyok az idei évben.
,,Ahogy azt látni lehet, ha egyszer képbe kerülsz, különösen ezekkel a gumikkal, akkor megváltoznak a dolgok. Nézzük meg a Ferrarit, Ausztráliában mintha egy másik csapatot láttunk volna, de ugyanaz igaz a Mercedesre is, csak arra kell rájönni mi a trükk…”
,,Mi nem tudtuk a maximumot kihozni a gumikból se az időmérőn se a futamon. Mennyire befolyásolta mindezt az erős szél? Nehéz megmondani. Azonban úgy gondolom, a pilótáink jó munkát végeztek, kihozták azt az autóból, amit ki lehetett. Ám, mikor meghallgatod őket és a visszajelzéseiket, akkor érezni lehet, hogy nem elégedettek azzal a teljesítménnyel, amire az autó képes.”