A 2019-re bevezetett Forma-1-es aerodinamikai szabályváltozások a szimulációk szerint egyes versenypályákon 50%-kal is növelhetik majd az előzések számát.
Egyszerűsödtek az elsőszárnyak, az oldalsó terelőelemek, a fékcsatorna, míg a hátsó szárny egyszerűbb és szélesebb lett.
A versenyzők nem voltak meggyőződve róla, hogy ezek a módosítások komoly javulást eredményezhetnek. Azonban Nikolas Tombazis, az FIA együléses részlegének technikai vezetője azt állítja, hogy a szimulációk tanulsága szerint az idei szabályok pozitív hatásai megmutatkoznak a versenypályán.
„Ausztráliában nem számítottunk nagy változásra, az egy bonyolult pálya előzés szempontjából.” – mondta Tombazis az FIA AUTO magazinjának adott interjújában. „Egyes szimulációk 10%-os növekedést mutattak az előzések számát illetően.”
„Más versenyeken ugyanezek a szimulációk még jelentősebb növekedést mutatnak, akár 50%-ost is. Eddig ez a visszajelzés, de valójában majd a szezon során derülnek ezek ki.”
„Nem számítottunk csodára Ausztráliában, alapvetően azt vártuk, hogy egy lépést teszünk a megfelelő irányba, legalábbis aerodinamika tekintetében.”