Május vége van, és ez egy dolgot jelent: indul a FIA kamion Európa-bajnokság! Újra egy izgalmas szezon előtt állunk, a világ legjobb versenykamionjai felsorakoztatásával. 2019 és egy remek év lehet a FIA ETRC-ben, számos csapat célja az, hogy a bajnoki címekért menjenek, és erősebbek mint eddig bármikor.
A hétvégén tehát Misanoban Jochen Hahn, a regnáló bajnok is szép reményekkel indul neki az új szezonnak, hiszen ők csak arra törekednek, hogy stabilizálják a helyzetüket. Az ötszörös bajnok ugyanazzal a kamionnal vág neki a szezonnak, amivel elhódította tavaly a bajnoki címet. Megmaradt az összes együttműködő partnere is, a legnagyobb változás minimálisan a kamionja festésében látható. Ez a csomag már bizonyított, így mindenképp ő az első, akit megnevezhetünk bajnokság esélyesének. Ha mindez újfent sikerül neki, akir immáron egyedülálló lesz a sportág történetében a hat bajnoki címével.
Nagy a mozgolódás a 2017-es bajnok Adam Lacko és a Buggyra Racing házatáján is, aki 2019-re kapott egy teljesen új kamiont. A gyors cseh 2008 óta versenyez kamionokkal, és sokáig váratott magára az első címe, a másodikat meg már meg is szerezné idén. Múlt hónapban Mostban pedig sikerült is a csapatnak orvosolnia a jármű gyermekbetegségeit is. Lacko és csapatfőnöke Jan Kalivoda is úgy véli, hogy még rengeteg potenciál van az új versenykamionjukban, de az még kérdéses, hogy mindezt már Misanoban meg tudják-e mutatni. Oly Janes maradt a csapat másik versenyzője, a brit pedig ki is nézte magának a második teljes szezonjában a GRAMMER Kupát.
A nagyon is tapasztalt Antonio Albacete tavaly az összetettben harmadik lett, és a már ismert piros Truck Sport Lutz Bernau alakulattal és az MAN-nel vág neki az évnek. Idén is a honfitársa, Luis Recuenco lesz a csapattársa, és Albacete feltett célja az, hogy újra az első háromban végezzen a bajnokságban, de ez idén keményebb dió lesz, mint tavaly, hiszen több győzelemre éhes versenyző is akad a mezőnyben.
Sascha Lenz tavaly átütő sikert ért el azzal, hogy mind a 32 versenyen pontszerző volt, és ezzel negyedik lett a bajnokságban. Ő egy teljesen új MAN-nel vág neki a szezonnak, amelyet feltehetően az év közben még tovább is fejlesztenek.
A másik meglepetés csapat a Reinert Racing lehet, akik a tél folyamán jelentős változást érhettek meg. A legszembeötlőbb talán az, hogy René Reinert betolta a garázsa mélyére a sokat megélt MAN-jét, és a Hahnéknál már bizonyított és általuk is épített IVECO-ra váltott. Reinert is bízik egy jó szezonban, és vissza akar térni a 2016-os teljesítményéhez, amikor harmadik lett az összetettben, ami az eddigi legjobb eredménye a kamion Európa-bajnokságon.
A Tankpool24 Racing és sztárpilótájuk a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert is nagyon reménykednek egy hasonlóan erős szezonban, mint volt nekik már 2017-ben. Stefan Honens főmérnök otthagyta a csapatot, míg Bakó Csaba és az egykori magyar bajnoki szerelőgárda 2014-15-ből újra a szombathelyi pilóta mellett dolgoznak. A Clio Kupából érkezik a csapattársa, Fabio Citignola aki először barátkozik a kamionversenyzéssel.
Steffi Halm és Andre Kursim is IVECO-kkal versenyeznek idén is, előbbi a Team Schwabentruck színeiben, utóbbi a Don’t Touch Racingnél. Mindketten arra próbálnak építeni, hogy már megismerték a márkát, Halm pedig idén kifejezetten a konzisztenciára építkezne, de hosszú távon persze szeretne ő is bajnok lenni.
Portugália első ETRC győztese, José Rodrigues is visszatér idén, az ismert kék színű kamionjával, míg a csapat másik kamionját az apja Eduardo és fia, José Eduardo Rodriguez vezethetik majd.
Némi meglepetésre Anthony Janiec is csatlakozik a mezőnyhöz 2019-ben, az ismert sárga Lion Truck Racing MAN-nel. A kamion Európa-bajnokságon korábban már versenyt nyert Janiec ismert arról, hogy nem ismeri a félelmet, és bizonyos napokon megállíthatatlan. A francia komolyan szorongathatja az élmenőket, a szezon nagyobb részében.
Az „alsóházban”, a GRAMMER Kupáért folyik a harc, tavaly itt Shane Bereton diadalmaskodott. A brit pilóta a 32 versenyből 19-et nyert meg ebben a kategóriában, és lett osztályelső. Nem valószínű ugyanakkor az, hogy ez idén is így lesz. 2019-ben a GRAMMER Kupában bárki nyerhet, és többen is harcban állnak majd az elsőségért. Több versenyző is azon tapasztalatokra épít majd ,amiket tavaly már megszereztek, olyanok mint Oly Janes, Jamie Anderson, Terry Gibbon vagy Luis Recuenco is ezen névsort gazdagítja, de nem árt itt komolyan venni Dominique Orsinit is, aki megmérettetné velük magát a családi üzemeltetésű Mercedes kamionnal.
Misanoba Thomas Robineau egyenesen az első francia bajnoki kamionos fordulóról érkezik Paul Ricardról, amelyet az elmúlt hétvégén tartottak meg. A látványosan vezető francia tavaly jól ment itt, és motivált lehet abban, hogy újabb kupát vihessen haza Itáliából.
Ne feledjétek, már tart a közös játékunk a Kamion EB és Fesztivál szervezőivel, ahol jegyeket nyerhettek a hungaroringi fordulóra!