A Ferrari Forma-1-es autóiról és a Ducati motorjairól is teljesen eltűnhetnek a Mission Winnow logók a szezon hátralevő felére, számolt be a Motorsport.com.
Mindkét csapatot támogatja a Philip Morris nevezetű cég, ami elektromos cigarettákat forgalmaz. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Mission Winnow felirat, ami a Philip Morrist reklámozza, számos versenyhelyszínen szült összeesküvést. Ausztráliában még vizsgálatot is indítottak a Ferrari ellen azzal vádolva őket, hogy a Mission Winnow valójában egy rejtett dohányreklám.
A Ferrari az események hatására számos helyszínen, mint például Ausztráliában és Kanadában is a „90 Years” feliratokat láthattunk az autóikon. A mostani Francia Nagydíjon is ezeket a feliratokat láthatjuk majd az olasz istálló autóin. A Ducatinak is meg kellett lépnie ugyanezt a MotoGP Francia Nagydíján, Le Mansban. A McLaren szponzorának, a British American Tobacconak is ugyanezen okok miatt ugyanígy cselekednie, mint a két olasz csapatnak.
Egyes források pedig már kész tényként kezelik azt, hogy olasz csapatok hosszabb ideig lesznek kénytelenek megválni a Mission Winnow feliratoktól, valószínűleg az idei szezon végéig. Mivel mindkét csapat megválik a logóktól, ezért a nevük is meg fog változni: a Scuderia Ferrari Misson Winnow-ból Scuderia Ferrari, a Mission Winnow Ducatiból pedig Ducati Team lesz.
A Ferrari és a Ducati is egyaránt tagadta, hogy a Mission Winnow logók valaha is visszakerülnének a jelenlegi helyükre. A Philip Morris szóvivője, Simon Dowding pedig ezt nyilatkozta az eset kapcsán: „Nem kívánunk nyilatkozni a felröppenő pletykákra.
„A szezon elején már világos volt, hogy a partnereinknek néhány alkalommal le kellett venniük a logóikat a járműikről. Ausztráliában, Kanadában és most a Francia Nagydíjon is így lesz. Igyekszünk majd minden egyes verseny előtt beszámolni arról, hogy láthatóak lesznek-e majd a feliratok a partnereinken vagy sem.”