Tökéletes szombatot zárt a Volkswagen, ugyanis előbb Johan Kristoffersson majd utána Benjamin Leuchter szerzett futamgyőzelmet a „zöld pokolban” a WTCR német fordulójában.
A pénteki második időmérő edzést a pálya nagy szakértőjének tekinthető Leuchter nyerte meg, márkatársa Rob Huff illetve a bajnokság első két helyezettje, Esteban Guerrieri és Michelisz Norbert előtt.
A hétvége második futamán ezen időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben várhatta a rajtot, így egy másik Volkswagen, Johan Kristoffersson indulhatott a pole-ból, mellőle a finn szabadkártyás Antti Buri illetve Tassi Attila előtt.
A rajt után az Audis finn megpróbálta megelőzni a svéd ralikrossz bajnokot, megelőzni nem tudta, és a köztük lévő kis koccanást kihasználta a remekül rajtoló Frederic Vervisch, aki így fel tudott jönni a második helyre.
Az Audis Buri folyamatosan lassabb volt mint a mögötte autózók, így előbb a címvédő Tarquini, majd Rob Huff is legyűrte a beugrót. Az első kör végén, Leuchter lemásolta Huff tegnapi dupla előzését, így maga mögé utasította a Guerrieri-Panis duót.
A második körben Huff került nagyon közel az olasz címvédőhöz, de a Döttinger Höhe egyenesben nem volt meg az elég sebessége az előzéshez. Az utolsó körben az első két helyezett között nagy volt a differencia, így a harmadik hely sorsa volt a legizgalmasabb kérdés.
Huff a híres Karousel kanyarban próbálta belső íven megelőzni a Hyundaios ellenfelét, de összeértek és a brit bajnok a korlátba csapódott, így nem tudta befejezni a versenyt. Tarquini a sérült autóval nem tudta maga mögött tartani a remek futamot futó márkatársát, Augosto Farfutst, aki első dobogós helyét szerezte meg idén.
A futamot magabiztosan nyerte Kristoffersson, aki így megszerezte első győzelmét a sorozatban, miközben csapata is először diadalmaskodott idén. Vervisch senkitől sem zavartatva jött be a második helyen, míg a Farfus-Tarquni duó mögött ötödik helyen végzett az élete eddigi legjobb eredményét elérő Tassi Attila.
A bajnoki tabella élén álló Guerrieri a hetedik lett, de rögtön mögötte futott be a közvetlen riválisa Michelisz Norbi is.
A harmadik, főfutamot tehát Leuchter kezdhette meg az első helyről, ám a második pozíciót megszerző Huff autóját nem tudták rendbe hozni a rajtra, így a második rajtkocka üresen maradt. A rajt előtt a harmadik kockából induló Guerrieri kuplung problémákra panaszkodott.
Ám a rajtját ez nem befolyásolta, ugyanis az argentin éllovas lerajtolta a német versenyzőt és az élre állt a Nordschleife előtt.
A mezőny hátsóbb részében több ütközés is történt a rajt után, aminek az lett az eredménye, hogy Müller kivételével az összes Lynk & Co. kiállni kényszerült. Rajtuk kívül Kristoffersson, Bennani és Monteiro is kisebb incidensekbe keveredett.
Magyar szempontból viszont Frederic Vervisch és Michelisz Norbert találkozója lett a legfájdalmasabb, ami után a magyar versenyző autója úgy megsérült, hogy nem tudta folytatni a körözést.
A legjobban Jean-Karl Vernay rajtolt, aki nem kevesebb, mint tíz pozíciót nyert az első kanyarokban. A kavarodások után Guerrieri, Leuchter és Vervisch volt a top3 mögöttük pedig Tassi Attila haladt a negyedik helyen, ám a balsors őt is utolérte, az első kör első felében elfüstölt alatta a Honda, így félre kellett húzódnia.
Leuchter időközben visszavette a vezetést, és Guerrieri mellett elment a hosszú egyenesben Vervisch is, hátrébb pedig a másik Audival Vernay is megelőzte Tarquinit.
A második körben egy csúnya baleset is történt, Yvan Müller leszorította a pályáról Nick Catsburgot, aki tempót vesztett, és ezt Kristoffersson igyekezett kihasználni, aki a füvön nem tudta irányítani az autóját és hatalmas tempóval csapódott be a szalagkorlátba.
Az utolsó körben érdemi változás nem történt, így Benjamin Leuchter hazai pályán megszerezte első WTCR sikerét, Vervisch és Guerrieri előtt.
A hétvége nagy nyertese így az argentin Guerrieri volt, aki így 45 pontra növelte előnyét Michelisz Norbi előtt az összetettben.
A világkupa két hét múlva Portugáliában folytatódik.