A Rich Energy, a magát prémium energiaitalanak aposztrofáló márka idén a Haas csapat névadó szponzora.
Reméljük anyagilag legalább megéri a csapatnak ez a kapcsolat, mert a hírnevükön biztosan nem javít, sőt. A Rich Energy termékével alig találkozott még valaki, csak elvétve botlottak bele emberek, a mellény azonban annál nagyobb.
Annak ellenére, hogy eddig szinte csak botrányról hallani a Rich Energy kapcsán, előszeretettel beszélnek – illetve írnak a közösségi oldalakon – magas lóról, rendre lefitymálva a Red Bullt. Szerintük ugyanis az ő termékük, márkájuk és üzleti modelljük is sokkal jobb, mint a vörös bikáké.
Mindemellett egy jó kis védjegybitorlási per is zajlik ellenük, mivel a Whyte nevű kerékpár márka jelezte, hogy a Rich Energy ellopta a logójukat. Az agancs motívumot már el is kellett távolítania a Rich Energynek a Haas autóiról.
Legutóbb pedig azzal lett tele a sajtó, hogy a Rich Energy Twitteren közölte, hogy felbontják a Haasszal kötött szerződésüket, mert elfogadhatatlan a legutóbbi versenyen nyújtott teljesítményük, mely ráadásul a – szerintük – nagy rivális Red Bull hazai versenyén esett meg.
Ezt előbb a Haas cáfolta.
„A Rich Energy jelenleg a Haas F1 Team névadó partnere. A továbbiakban nem nyilatkozom a két fél szerződéses kapcsolatáról, titoktartási okokból.” – idézte a Haas a csapatfőnök Günther Steienrt.
Később maga a Rich Energy is cáfolta „saját” állítását.
Álítólag a „szakító” Twitter bejegyzés egyetlen személy magánakciója volt. Egyes feltevések szerint az „elkövető” nem más volt, mint a Rich Energy vezérigazgatója, William Storey.
Erre Storey szintén Twitteren reagált: „A Red Bullhoz és a Whyte Bikeshoz közelálló kisebbségi részvényesek nevetséges közleménye megmosolyogtató. A palotaforradalom elbukott. Én kezelem a Rich Energy minden vagyonát és támogatnak a főrészvényesek.”