A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy a Brit Nagydíj rajtja előtt nem sokkal derült ki, hogy mindkét autójuk hátsó szárnya meg van repedve.
Már minden csapat az utolsó simításokat végezte a rajtrácson, amikor a Red Bull szerelői gyors kapkodásba kezdtek Max Verstappen autóján. Mint kiderült, a holland pilóta hátsó szárnyát kellett kicserélni. Nem sokkal később Pierre Gasly is egy új hátsó légterelőt kapott. Az egész esetben az volt a legdrámaibb, hogy a cseréket követően a szerelők már kevesebb, mint hatvan másodpercig maradhattak a rajtrácson.
Horner elmondta, hogy azért vállalták a kockázatot, mert mindkét pilótájuk hátsó szárnyán repedéseket találtak. „Az egyik szerelőnk a kötelező ellenőrzéseket végezte és jelezte, hogy repedéseket talált Max hátsó szárnyán,” – nyilatkozta Horner a Motorsport.com-nak. „Ezek után adtuk meg az engedélyt a cserére. Max autója után Pierre-ét is átnéztük és az ő hátsó szárnyán is találtunk egy repedést. Biztonsági okok miatt döntöttünk úgy, hogy mindkét autón kicseréljük az elemet és megérte kockáztatni, ugyanis sikerült a csere.
Some last minute rear wing tweaks to Max Verstappen's Red Bull.#F1 #BritishGP pic.twitter.com/FdjpAOdpHK
— GPFans Global (@GPFansGlobal) July 14, 2019
Horner hozzátette, hogy a cseréket követően a szárnyvéglapokat még le is ragasztották. „A szikszalag nem javított volna semmin, ezért inkább a ragasztó mellett döntöttünk.
Egyik Red Bull versenyző hátsó szárnyával sem voltak problémák a futam alatt. Gasly idei legjobb eredményét elérve lett negyedik, amíg Verstappen azért maradt le a dobogóról, mert Sebastian Vettel nekiment hátulról egy félresikerült manőver miatt.