back to top
KezdőlapFormula 1Hamilton: A könnyebb autók segíthetnek az egymás elleni küzdelemben

Hamilton: A könnyebb autók segíthetnek az egymás elleni küzdelemben

-

Lewis Hamilton szerint is csökkenteni kellene a Formula 1-es autók súlyát a jövőben, ugyanis ha ez megtörténne, sokkal egyszerűbb lenne az egymás elleni versenyzés, véli a brit pilóta.

Az elmúlt években a minimum súlyhatár csak emelkedett a sportágban, amihez az évek alatt különböző radikális változások is csatlakoztak (szélesebb abroncsok, vagy épp a Halo.) Az autók súlyának alacsony határa jelenleg (pilótával együtt, de üzemanyag nélkül) 740 kg, míg tíz évvel ezelőtt 2009-ben ez a szám 605 kg volt. Az ötszörös világbajnok tehát a súlycsökkentés mellett kampányol és ezen ötletét már elő is terjesztette a GPDA ülésén a szervezet vezetőinek.

,,Az autóknak nem kell 740 kg-ot nyomni, egyszerűen nem szükséges az, hogy ilyen nehezek legyenek. Ezelőtt egy évtizeddel még 600 kg körül tendált a minimum határ. Beszéltem erről a mérnökeimmel is, és ők azt mondták, ha változnak a jelenlegi szabályok, akkor ismét képesek leszünk elérni azt a tömeget. Egyszerűen csak ki kell pakolnunk már dolgot az autóból, sokkal könnyebbé tehetjük azt. Folyamatosan csak nehezebbé és nehezebbé teszik a konstrukciókat évről-évre, mi pedig egyre gyorsulunk, sokkal több leszorítóerőt termelünk, és ott vannak az abroncsok is. Nagyon nehéz ez a Pirellinek is, ugyanis kevés tesztlehetőség mellett olyan autókra kell gumit tervezniük, amelyeknek a futam során folyamatosan változik a súlyuk, ugyanis ahogy haladunk, egyre könnyebb lesz az autó, ám az abroncsoknak a konstrukció, megtankolt és könnyű változatánál is jól kell teljesíteniük. Ezek összessége hozza létre azt a dominó-effektust, amibe keveredünk, viszont ha könnyebbek lennének az autók, akkor egyszerűbb lenne harcolni egymással is.” – terjesztette elő véleményét az üggyel kapcsolatban Hamilton.

A jelenlegi szabályok szerint az autókat a teljes versenytávra meg kell tankolni, így tehát mikor felállnak a rajtrácsra, 850 kg-ra tendál a súlyuk. Az FIA elnöke, Jean Todt, ezért arra kérte az F1 motorsport igazgatóját, Ross Brawnt, hogy gondolkozzanak el azon, hogy 2021-be visszahozzák a versenyen való tankolást a sportágba.

A tankolással az autók is könnyebbek lennének, ami pedig támogatná a keményebb versenyzést is. Charles Leclerc, szurkol ennek a megmozdulásnak, mert örömmel látná ezt az elemet a futamokon.

,,Én még nem versenyeztem olyan körülmények között, mikor tankolni kell a futamon, mindenesetre jó móka lenne, ha ez az elem visszatérne a Formula 1-be. Végül is miért ne? Én szívesen kipróbálnám. Azonban legfőbb gond az, hogy az autók túl nehezek, számomra az a két téma külön áll egymástól, viszont lehet, hogy a tankolás segítene a súly problémán.”

A GPDA egyik igazgatója, Romain Grosjean is támogatja a verseny közbeni tankolást és az egyik szó szólójává vált annak, hogy hozzák vissza ezt a szabályt a jövőre nézve.

,,Én támogatom a tankolást, szerintem az egy pozitív dolog, ugyanis az autók ezáltal könnyebbek lesznek és gyorsabban is tudunk haladni. Sokkal több minden múlna a versenyzőkön és plusz stratégiai elemeket is hozzáadna a futamhoz ez az elem. Egy nehéz autót vezetni nem olyan csodálatos, viszont ha visszatérne a tankolás, akkor már könnyebbek lennének a konstrukciók és ez nagyon sokat segítene a gumiknak is.”

Lewis Hamiltonon, Jean Todton, Charles Leclerc-en, és Romain Grosjeanon kívül még támogatja a megmozdulást Bernie Ecclestone, Max Verstappen, Kevin Magnussen, Günther Steiner és Carlos Sainz.