A kétkerekű versenysportok királykategóriájának új felvezető autóját az augusztus 9-11. közötti hétvégén megrendezett futamon mutatta be a BMW.
A BMW M GmbH az augusztus 9-11. közötti hétvégén, a MotoGP™ Red Bull Ringen megrendezett nagydíján rántotta le a leplet a sorozat biztonságiautó-flottájának új vezérmodelljéről. A 625 lóerős BMW M8 MotoGP™ Safety Car műszaki alapjait az a BMW M8 Competition Coupé adta (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km)*, amelynek világpremierjét a BMW Group idén június végén, a BMW Weltben megrendezett #NEXTGen fesztiválon tartotta.
A sebesen száguldó motorkerékpár-versenyzők abszolút biztonságát szolgáló csúcsteljesítmény okán a BMW M GmbH immár több mint húsz éve a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports hivatalos autóipari partnere, amelynek égisze alatt „a MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottáját” is biztosítja. A müncheni központú vállalatcsoport 1999 óta a MotoGP™ szerves része, a BMW M8 MotoGP™ Safety Car pedig a csúcsteljesítményű felvezető autók legújabb példányaként érkezett meg az élvonalba.
„A BMW M8 sportmodellt és a BMW M8 GTE versenyautót párhuzamosan fejlesztettük, a motorsport élvonalában edzett géneknek köszönhetően így a BMW M8 minden területen kiemelkedik a mezőnyből” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke. „Logikus lépés volt tehát, hogy a MotoGP™-ben dolgozó biztonságiautó-flottánk élére a BMW M8 Competition személyében új vezérmodellt helyezzünk. A nagyteljesítményű sportautó már sorozatgyártásban kínált formájában is tökéletesen alkalmas a versenypályás használatra, az innovatív technológiai felszereltségekkel azonban még inkább megpróbáltuk kitolni a határait. Rendkívüli izgatottsággal tölt el bennünket, hogy a BMW M8 MotoGP™ Safety Car személyében egy vadonatúj, erőteljes vezérmodellt guríthatunk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának élére” – tette hozzá.
A BMW M8 MotoGP™ Safety Car motorházteteje alatt a BMW M GmbH sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb motorja dolgozik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával szerelt, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő. Az erőforráshoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül továbbítja a kerekekhez a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az újdonság egyik leginnovatívabb megoldása azonban a BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.
A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a tervezők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A BMW M GmbH mérnökei fáradhatatlan munkával készítették fel a BMW M8 MotoGP™ Safety Car technológiai arzenálját a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatára. A munkálatok során a fejlesztők számos olyan BMW M Performance alkatrésszel fűszerezték meg a modellt, amelyeket a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW M8 sportmodell-kvartett opcionális extrafelszereltségi palettájáról is megrendelhetnek. Az utólagosan felszerelhető tételek azon túlmenően, hogy tovább fokozzák a biztonsági autó sportos megjelenését, az aerodinamika, a hűtés és a könnyűszerkezetes járműépítés terén is fontos szerepet játszanak. A BMW M8 Competition Coupé biztonsági autóvá alakítását számos versenysport-technológiai és biztonságtechnikai felszerelés tette teljessé.
A BMW M8 MotoGP™ Safety Car főbb módosításai:
- Titánból készült BMW M Performance sport kipufogórendszer**
- Szénszálból készült BMW M Performance kipufogóvégek**
- BMW M Performance szőnyegek
- Szénszálból készült BMW M Performance motorborítás
- Szénszálból készült BMW M Performance diffúzor
- BMW M Performance Pro sportkormány (szénszálból készült BMW M Performance kormánybetéttel és BMW M Performance váltófülekkel)
- Szénszálból készült BMW M Performance Air Breathers légkivezető nyílások
- Szénszálból készült BMW M Performance küszöbtoldatok
- BMW M Performance matricák
- Gyorszáras motorháztető
- Áramtalanító berendezés
- Villogó ikergyűrű-motívum az első fényszóró-párban
- LED-technológiás fényhíd a tetőn
- LED-technológiás villogók az első lökhárítóban
- RECARO kagylóülések Schroth biztonsági övekkel
- Bukókeret
- Tűzoltó készülék
- Michelin Cup gumiabroncsok
- Vörösre fóliázott hűtőrács-keret
- Frozen Black árnyalatúra fényezett első koptató
- Úszó BMW kerékagy-sapkák
- BMW M logóval ellátott BMW szelepsapkák
- Hátsó légterelő szárny a BMW M8 GTE versenyautóról
- Feketére fóliázott küszöbtoldatok
- MotoGP™ karosszéria-fóliázás
- Szénszálból készült egyedi légterelő lapok
- Teljes fénytechnika-vezérlés
A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról és a BMW M GmbH MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről további információkat talál a www.bmw-m.com és a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.
A BMW M divízió
A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.
*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
**Európában nem elérhető