Kimi Räikkönen elárulta, hogy még fogalma sincs arról, hogy mit fog csinálni, miután a 2020-as szezon végén lejár a szerződése az Alfa Romeo csapatánál.
A finn, aki a következő szezon végén már 41 éves lesz, a legidősebb és legtöbb tapasztalattal rendelkező versenyző a Forma- jelenlegi mezőnyében. 2007 világbajnoka minden bizonnyal meg fogja dönteni Rubens Barichello rekordját a 2020-as szezonban, a legtöbb versenyen való részvételt.
Räikkönen a tavalyi szezon végén szerződött át az Alfa Romeohoz a Ferraritól, ami lehet, hogy az utolsó csapatváltása volt a Forma-1-es karrierje során, azonban a finn pilóta szerint még bármi megtörténhet.
Az idei szezonban joggal nevezhetjük Räikkönent Mr. Kiegyensúlyozottnak, ugyanis nyolc alkalommal szerzett pontot az eddig megrendezett versenyeken és jelen pillanatban a nyolcadik helyen áll az egyéni pontversenyben, magabiztos előnnyel csapattársa, Antonio Giovinazzi előtt. Räikkönen a korábbiakban már elmondta, hogy nagyon jól érzi magát a svájci istállónál, azonban nagyon sok dolog ugyanolyan maradt, mint amilyen anno a Ferrarinál volt.
„Szerintem nyilvánvaló, hogy másabb, ugyanis egy kicsivel hátrébb versenyzem. Azonban ezt leszámítva az összkép szinte teljesen ugyanaz, mint ami a Ferrarinál volt,” – véli az Alfa Romeo finnje. „Ez egy teljesen másik csapat, azonban a korábbiakban már dolgoztam velük és a Forma-1-ben szinte semmi nem változott meg tavalyhoz képest. Az interjúk, a találkozók, szinte minden ugyanolyan. Természetesen több szabadidőm van tavalyhoz képest, amit nagyon élvezek. Ezen kívül azonban nem tapasztaltam semmiféle változást.”
Az Alfa Romeo oldaláról nézve eddig minden rendben van, a csapatfőnök, Frederic Vasseur csak elismerően tud nyilatkozni az egyszeres világbajnok finn versenyzőtől. Vasseur eleinte kételkedett a finnben, azonban mostanra már semmi kétsége nincs afelől, hogy miért is szerződtették le őt.
„A legfontosabb dolog számomra az volt, hogy meggyőződjek arról, hogy Kimi elkötelezett-e vagy sem,” – árulta el a francia. „Kimi nagyon igényes ember és nem szeretném, hogy egy percre is kikapcsoljon, ugyanis ez nem az a helyzet. Ha van egy olyan embered, aki a hátán cipeli a csapatot, akkor ezt teheted meg. A mérnökökkel jó a kapcsolata, ami szintén egy fontos dolog, azonban már tisztában van vele, hogy már nem a Ferrarinál vagy a Mercedesnél van, ugyanis itt nem lehet mindent helyrehozni két hét alatt.”