Az egykori Williams és Lotus versenyző, Pastor Maldonado azt állítja, hogy közel járt ahhoz, hogy 2014-ben a Ferrarihoz igazoljon, és hitt benne, hogy ez össze is jön. A venezuelai 2012-ben nyerte meg még a Williams pilótájaként a Spanyol Nagydíjat, mindössze 24 F1-es indulással a háta mögött, de azt követően már egyszer sem állhatott dobogóra, majd az ötödik szezonját követően 2015-ben elhagyta a szériát.
A kapcsolata a Williamsszel a csalódást keltő 2013-as szezon végén szakadt meg, amikor Maldonado azt hitte, hogy valaki a csapatból babrálta az autóját az Amerikai Nagydíj előtt. Annak ellenére, hogy szerződésük lett volna 2015-ig, a venezuelai támogatói megoldották, hogy korábban kiszállhassanak, így került a Lotus csapathoz az utolsó két Forma-1-es évére.
Most azonban Maldonado elárulta, hogy 2013-ban tárgyalt a Ferrarival is a 2014-es szezonról, de végül Kimi Räikkönen lett a befutó. A Forma-1 hivatalos podcastjában, a Beyond The Grid-ben beszélt minderről:
„Én voltam akkor az egyetlen, az új srác a Forma-1-ben. Olyasmi voltam, mint most Max Verstappen jelenleg, vagy Robert Kubica egykoron. Akkoriban én voltam ez a srác. Örömmel kerestek az emberek, boldogak voltak, ha beszélhettek velem, és ha beszélhettek rólam. Persze nem volt tiszta nekik, hogy milyen volt a kapcsolatom a szponzoraimmal, a PDVSA-val. Volt konfliktusom velük is, mert más volt az ő érdekük, de erről egyeztettünk. Ők nyitottak lettek volna akár arra is, hogy ne szerepeljenek az autón támogatóként egy másik hasonló támogatóval, és nyitottak voltak megoldásokra a karrierem érdekében. Egy ponton aztán nagyon közel kerültünk a Ferrarihoz. Számítottam arra, hogy oda igazolhatok. Ez volt az én nagy időszakom. Olyan volt ez, mint egy második lehetőség, ami már nem arról szól, hogy megmutassam a képességeimet minden nap, mert amim volt, azzal ez lehetetlen volt.”
Maldonado úgy véli, hogy a lehetőség, hogy csatlakozzon valaha is a Ferrarihoz 2014-ben vált köddé, amikor előbb Stefano Domenicali távozott a csapatfőnöki székből, majd követte őt Luca di Montezemolo:
„Elvesztettük ezt a kapcsolatot, megszűnt a kommunikáció, és már másra koncentráltunk mi is. Soha nem voltam Maranelloban, de volt pár egyeztetés a versenypályán. Többször is találkoztam Domenicalival, és di Montezemoloval.”
A venezuelai elárulta, hogy közel állt a Williams családhoz, de a tragikus 2013-as szezonjuk után nehéz lett volna velük folytatnia:
„Arra számítottunk, hogy a valaha volt legjobb autónk lesz a Williams történelmében. Erre a valaha volt legrosszabb lett.”
A Lotusos igazolása is a lehető legrosszabbkor történt, hiszen drasztikusan megváltozott minden azzal, hogy 2014-ben már V6-os turbóhibrid motorok korszaka jött el. A Lotus motorszállítója a Renault volt, akiknek köszönhetően gyenge lett a teljesítmény és a megbízhatóság is. Ezzel szemben a Williams a rajtrács végéről a dobogós helyezésekért küzdött, köszönhetően a Mercedes erőforrásainak.
Ettől függetlenül Maldonado boldogan tekint vissza a Forma-1-es karrierjére, majd hozzátette:
„Nem csak azért, mert megvolt a lehetőségem, de annak is örülök, amit elértem a karrierem folyamán.”
Amikor rákérdeztek nála, hogy akár többet is elérhetett-e volna, végül így felelt:
„Sokkal többet. Amikor látom a mai Forma-1-es versenyzőket, akkor mondom is magamban, hogy Istenem, ezt sokkal jobban tudnám csinálni. Talán még most is, de talán ez már nem az én pillanatom.”