Toto Wolff szerint a nézők a kamerák felvételeiből nem tudnak azonosulni azzal a veszéllyel, amit a pilóták a mai napig átélnek.
A nyári szünet utolsó napjaiban szinte mindenki alig várta már, hogy elkezdődjön a szezon második fele. Új remények és álmok születtek, ígéretek és megállapodások köttetek, de arra senki sem számított, hogy 2014 után, ismét szembe kell nézni az elmúlás veszélyével.
Azon a bizonyos szombati napon, az időmérő történéseiből még fel sem ocsúdva hallották meg a hírt a versenyzők: társaik, súlyos balesetet szenvedtek az F2-es versenyen. Egy órával később, megtudták: Anthoine Hubert életét vesztette. A pilótákat szinte arcul csapta ez, Daniel Ricciardo nem akart elindulni a versenyen, Lando Norris remegett, míg Lewis Hamilton az Instagramon kért tiszteltet a közönségtől. A brit bajnok rávilágított arra, hogy olykor hajlamosak elfelejteni az emberek azt, hogy milyen veszélyekkel jár ez a karrier, és egy-egy kiesésnél, vagy épp ütközésnél hangosan üdvrivalgásba törnek ki, ahelyett, hogy hálát adnának azért, amiért nem történt komoly baj.
Azóta eltelt két hét, Hubert-t örök nyugalomra helyezték, Juan Manuel Correát Londonban ápolják. Toto Wolff most, a két hetes hajsza után, pilótájához hasonlóan felhívta a figyelmet arra, hogy a kamerák lencséjén keresztül, nem lehet ítélkezni és pálcát törni a versenyzők felett. Gladiátoroknak nevezte őket, akik még mindig a halállal dacolva versenyeznek.
,,Nagyon nehéz megérteni mi is történik az autókkal, ha még sosem vezettél versenyautót, mindegy, hogy F1-es, junior kategóriás, vagy épp GT autókról beszélünk. Ez még mindig egy gladiátori viadal, ami a bátorságról, a képességekről, és a kockázatvállalásról szól. A kamera sosem fogja tudni átadni, milyen érzés ez valójában. Szerencsések voltunk amiatt, hogy éveken keresztül nem történtek ilyen balesetek, talán el is felejtettük, hogy milyen veszélyes ez a sport. Ezt akarta aznap este Lewis is kifejezni a posztjával. Meg tudom érteni az álláspontját. Gondoljunk csak bele, ezek a srácok az Eau Rouge-ban például 260-270 km/h-val száguldoznak, ráadásul egy 90 fokos kanyarról beszélünk, és tövig nyomják a gázt. Szinte érthetetlen az, amit a versenyzők csinálnak, és sajnos néha ezek a próbálkozások végzetes balesetté fajulnak.”