Szeptemberben a Volkswagen az új Passat műszakilag mélyrehatóan frissített változatával jelenik meg a piacon, amellyel alapjaiban újítja meg immár több mint harmincmillió példányban értékesített modelljét, s ezzel a világ legsikeresebb középkategóriájú sorozatát. Az infotainment rendszerek legújabb generációja (MIB3) állandó internetkapcsolatot is kínálhat, iránymutató új funkciókat és szolgáltatásokat hozva el a fedélzetre. Mindeközben olyan új vezetői asszisztensrendszerek, mint a Travel Assist tökéletesítik tovább a biztonságot és a kényelmet, és teszik lehetővé, hogy a Passat az első Volkswagen modellként akár 210 kilométer/óra sebességig is részben automatizáltan közlekedhessen. A „bestseller” továbbra is Limousine és Variant változatban érkezik a piacra.
GTE2: időszakosan nulla károsanyag-kibocsátású jármű (Zero Emission Vehicle) – A program egyik különlegessége a Passat GTE új változata, amely a Volkswagen hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtású modelljei új generációjának első tagjaként jelentősen megnövelt tisztán elektromos hatótávot kínál. Döntő fontosságú ismérve az akkumulátor nagyobb energiatároló képessége, ami az új Passat esetében 31 mintegy százalékkal magasabb. A már 13 kWh energia kapacitással az új WLTP-ciklus szerint a Variant esetében akár 55, míg a Limousine számára akár 56 kilométerre növekszik a tisztán elektromos hatótáv, ezek az értékek az NEDC-szabvány szerint mintegy 70 kilométernek felelnek meg – ami 20 kilométerrel több, mint amennyit az elődmodell kínált. Mindez alapjaiban változtatja meg a mindennapokat a Passat GTE volánja mögött, ugyanis az akkumulátor e megnövelt energiatároló képessége már olyan sokmilliós nagyvárosokban, mint Berlin vagy Párizs is elegendő lehet a legtöbb napon belüli távolság tisztán elektromos, s ezzel károsanyag-kibocsátás nélküli megtételéhez. Az újrakonfigurált hibrid-üzemmódnak köszönhetően emellett jóval egyszerűbbé vált a hosszú utak során kellő mennyiségű elektromos energiát eltárolni az úticél-környéki városi szakaszok károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedésére.
GTE2 – a hosszú utazásokra is alkalmas – A hosszú utak során és 140 kilométer/óra feletti sebességeknél az erőteljes elektromos motor hatékony támogatást nyújt a Passat GTE gazdaságos benzinüzemű belsőégésű erőforrása (TSI) számára. Az elektromos teljesítmény ekkor egyfajta kiegészítőként (booster) szolgál, különösen a sportos GTE üzemmódban produkálva egészen egyéni stílusú további vonóerőt, mivel az elektromos motorok gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra rendelkezésre bocsáthatják maximális forgatónyomatékukat. Annyi bizonyos, hogy a Passat GTE jelenlegi hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtása az elektromos mobilitás új korszakának központi műszaki elemévé lép elő, a Passat GTE ugyanis az elektromos hajtásrendszerek előnyeit a hosszú túrákra is kiválóan alkalmas járművek kvalitásaival ötvözi a jelen egyik leggazdaságosabb üzemű középkategóriájú modelljében. Nulla károsanyag-kibocsátás a városban és tisztaüzemű gazdaságosság a hosszú túrák során: a 160 kW/218 LE összteljesítményű Passat GTE kategóriája első modelljei között teljesíti az új gépkocsikra csupán 2021-től hatályba lépő Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait.
2.0 TDI 2 – a dízelmotorok új generációjának hírnöke – A turbófeltöltésű dízelek körében a Passatban mutatkozik be a 110 kW/150 LE teljesítményű, új fejlesztésű 2.0 TDI. Ez az innovatív négyhengeres erőforrás jóval kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint az új Passat elődjének vele összevethető motorja, s a dízel aggregátok új generációjának előfutáraként érkezik. A károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében a 2.0 TDI kétkatalizátoros SCR-rendszerrel és kettős AdBlue-adagolással kerül az új Passatba, amelynek palettáján további két dízelmotor is sorakozik, 140 kW/190 LE1 és 176 kW/240 LE1 teljesítménnyel. A benzinüzemű erőforrások választékában három TSI konstrukció szerepel, 110 kW/150 LE2, 140 kW/190 LE1 és 200 kW/272 LE1 teljesítménnyel. Mindegyik TSI- és TDI-aggregát megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak, emellett minden új Passat – legyen szó benzines, dízel vagy hibrid hajtásrendszerről – egyaránt részecskeszűrővel készül.
Business és Elegance – új felszereltség-mátrix – A 2019-es Passatnál a Business és az Elegance emellett az R-Line kivitellel tehető még egyénibbé. E változatok mellett az új Passat is megjelenik az egyedülálló Alltrack kivitelben (sokoldalú összkerékhajtású modell, terepes képességekkel). Ugyancsak modell specifikus felszereltséggel érkezik a Passat GTE.
Travel Assist – iránymutató IQ.DRIV technika – A Volkswagen vezetői asszisztens rendszereinek IQ.DRIVE gyűjtőmárkája alatt fogja össze az automatizált vezetés felé tartó út technikáit. Ezek közé tartozik az új Travel Assist is, amellyel az új Passat az első Volkswagen modellként már csaknem teljes sebességtartományán (0 – 210 km/h, manuális sebességváltóval 30 – 210 km/h) részben automatizáltan közlekedhet, így vezetői segédrendszereivel az IQ.DRIVE jelenlegi legfejlettebb szintjét testesíti meg.
Kapacitív kormánykerék – új interfész – A Volkswagen az egyes technikák intuitív kezelhetőségére és messzemenőkig automatizált működésére törekszik. E háttérrel mutatkozik be az új Passat a világ első kapacitív kormánykerékkel szerelt Volkswagen modelljeként. A volán önállóan érzékeli a vezető érintését és egyfajta interaktív interfészként szolgál az olyan rendszerek felé, mint a Travel Assist.
Lane Assist és IQ.LIGHT – látni és látszani – A Lane Assist vezetői segédrendszerének az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő technikáját új multifunkciós kamera tökéletesíti, miközben a biztonság és a kényelem terén egyaránt további pluszt kínálnak az új IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók. A Touareg felsőkategóriájú SUV modell után a Passat a márka első további modellje ezen interaktív mátrixrendszerrel fényszóróiban. Az új Passat Elegance már alapkivitelben kínálja az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók technikáját.
MIB3 – kívánságra állandó internetkapcsolat – Az új Passat sorozattal párhuzamosan érkezik a piacra a modulrendszerű infotainment koncepció harmadik generációja (MIB3), és vele számos új funkció. Az App-Connect Wireless olyan opció, amelyen keresztül bizonyos okostelefonos alkalmazások közvetlenül az infotainment képernyőn érhetők el, és a MIB3 technikáinak köszönhetően például első ízben válik lehetővé Volkswagen-modellben az Apple CarPlayTM vezeték nélküli integrációja. Mostantól a Passat kívánságra folyamatos internetkapcsolatot is kínálhat, mivel az új MIB3 infotainment rendszerek már alapkivitelben integrált eSIM-kártyával működő online connectivity egységgel (Online Connectivity Unit; OCU) készülnek. A valós idejű információkkal dolgozó, továbbfejlesztett navigációs szolgáltatások mellett így a Volkswagen We és az itt integrált We Connect és We Connect Plus, mobil online-szolgáltatások révén, illetve az MIB3 megoldásain keresztül új technikák és ajánlatok válnak elérhetővé. Ezek közé tartoznak az Apple Music és a TIDAL streaming szolgáltatások, a frissíthető web-app technikák integrációja, a természetes és az online-tartalmakkal bővített hangvezérlés (magyar nyelven nem elérhető), illetve a járműbeállítások jövőbeni felhőalapú hordozhatósága (személyre szabhatóság). Mindezeken túl első ízben használható okostelefon (a Samsung kompatibilis modelljei) a Passat nyitására és indítására szolgáló, mobil autókulcsként.
Volkswagen We – nyitott az új ötletekre – Az új Passat megjelenésével újabb lendületet nyer a Volkswagen We, amelyet olyan digitális platformként fejlesztettek ki, amely a különböző mobil online-szolgáltatásokat hivatott összefogni, illetve egyszerű formában kínálni és biztosítani. A választék egy nyitott rendszerből származik, amelyet folyamatosan továbbfejlesztenek. A Volkswagen következetesen keresi a különböző specialista partnereket, hogy velük közösen fejlesszen ki szolgáltatásokat. A helyi szinten működő start-up cégekkel, vállalatokkal és hatóságokkal folytatott közös munka olyan új koncepciók számára biztosít lehetőséget, mint például a We Park (készpénzmentes parkolás) és a We Deliver (úgynevezett járműhozzáférés-alapú szolgáltatások (Car-Access-Based Services), egyszerű és biztonságos hozzáférést téve lehetővé a szolgáltató partnerek számára az autóhoz). ( We Park, We Deliver és We Experience szolgáltatások bevezetése Magyarországon később várható).
A személyes Volkswagen-azonosító (Volkswagen ID) a márka minden ügyfele számára központi elérést biztosít a Volkswagen összes szolgáltatásához, s ezzel az internetalapú információk és szolgáltatások teljesen új spektrumához.
Digital Cockpit – hálózatba kapcsolva az MIB3 technikáival – Az MIB3 hardverei és szoftverei digitálisan hálózatba kapcsolt egységet képeznek a Passat új Digital Cockpit műszeregységével, amelynek digitális műszereit következetesen továbbfejlesztették az előd-rendszerhez (Active Info Display) képest. A még kontrasztosabb kijelző felületen letisztult és igényes grafikák jelennek meg, s ugyancsak új szintre emelkedett a funkciók kínálata. A három különböző kijelző-konfiguráció immár a szintén új multifunkciós kormánykerék egyetlen gombjával („View”) szabható személyre, a részletes beállítások pedig kényelmesen, az MIB rendszerén keresztül választhatók. A kijelző felület színvilága például a hangulatvilágítás pillanatnyi árnyalataihoz igazodik.
Külső dizájn – LED fényforrások – A Volkswagen még karakteresebbé és precízebbé fejlesztette a Passat formavilágát. Hasonlóképpen új tervezés az első és a hátsó lökhárító, a hűtőrács és az immár hátul középen megjelenő „Passat” felirat, emellett új, egyaránt LED technikájú fényszórók, nappali menetfény, ködfényszórók és hátsó lámpák gondoskodnak semmi mással össze nem téveszthető fénydizájnról. Szintén újak a palettán egyes színek, mint a Lapiz kék, a Palack zöld és a Tengerikagyló arany, emellett 17, 18 és 19 col peremátmérővel négy új könnyűfém keréktárcsa is bővíti a választékot.
Utastér-dizájn – a digitális világ esztétikuma – Belső terében a Passat új dekorelemekkel és szövetekkel, új tervezésű ajtókárpitokkal, egy új kárpit színnel, új műszerekkel és az alapkivitelhez tartozó, ugyancsak új multifunkciós kormánykerékkel tér el elődjétől. A műszerfali analóg óra helyén nemes hatású háttérvilágítással „Passat” felirat tűnik fel, a középkonzolban pedig nyitott, nagyobb méretű rakodórekesz áll rendelkezésre, extrafelszerelésként induktív töltővel az okostelefonok számára, mellette pedig megvilágított USB-C-csatlakozással. A Digital Cockpit kijelző felülete és az infotainment rendszer képernyője éjszaka a kapacitív multifunkciós kormánykerék megvilágított gombjaival és a hangulatvilágítás körbefutó fényeivel) egyetlen megvilágított esztétikus, ugyanakkor funkcionális információs és kezelési felületté olvad össze. A hangulatvilágítás színárnyalata az infotainment rendszeren és a Digital Cocpit kijelző felületén is megjelenik.
Dynaudio hangrendszer – 700 watt, finomhangolással – A Dynaudio dán hifi-specialista különösen igényesen hangolta 700 watt teljesítményű hangrendszerét az új Passat utasterére, így biztosítva, hogy a zene – érkezzen éppen bármelyik hangforrásból – a legszínvonalasabb hangzásélménnyel szolgáljon, amelyet Passat modell fedélzetén valaha is élvezhettek.