A csapatfőnökök nem tartják jó ötletnek, azt a javaslatot, hogy a rajtrács büntetések helyett ballasztos büntetéseket osszanak ki a jövőben a versenyzőknek.
„Én nem rajongok a ballaszt ötletéért.” – mondta az Alfa Romeo Racing főnöke, Frederic Vasseur. „Szerintem ez még rosszabbat tenne a versenynek.”
„Ha olyan büntetésed van, hogy a mezőny végéről rajtolsz, az legalább egy kicsit megfűszerezheti a versenyt, de ha ballasztos büntetés lenne helyette az még rosszabb lenne.”
A red bullos Christian Horner szerint az F1-nek valami kiegyensúlyozottabb megoldást kellene találnia az erőforrás egységek cseréjéért járó büntetésekre.
„Más kategóriákban már láthattuk, hogy ez nem működik.” – mondta. „Ez az egész hétvégét tönkretenné, nem csak az időmérőt.”
„Jelenleg az a probléma, ez (hogy már szombaton tudják a versenyzők, hogy rajtbüntetést kapnak majd) gyakorlatilag megfosztja a rajongókat szombaton attól, hogy lássák, ahogy a versenyző jó kvalifikációs eredményre hajt. Monzában például Max csak pár kört ment a Q1-ben.”
„Szerintem ha találnánk egy kiegyensúlyozottabb büntetés módot annál, hogy hátra zavrunk valakit a rajtrács végére, meg kéne ezt fontolnunk, hogy továbbra is arra tudjuk ösztönözni a versenyzőket, hogy szombaton jó kvalifikációs eredményért küzdjenek.”
Cyril Abiteboul azt is hozzátette, hogy inkább időbüntetéseket kellene osztani, így az inkább csak a végeredményt befolyásolja, a pályán zajló eseményeket nem.
„Egy időbüntetést, boxkiállással kellene letölteni, vagy a verseny végén kiosztani csak, hogy jobban sarkallja a versenyzőket a jobb versenyzésre.”
„Egyetértek Cyrillel.” – mondta a McLaren részéről Zak Brown. „Szerintem az időbüntetés érthetőbb. Nem keveri meg a rajtrácsot, egy boxkiállással le lehet tudni.”