A Forma 1-es versenypályák egy jó részének tervezője, Hermann Tilke válaszolt kritikusainak.
Tilke munkája 1995-ben kezdődött, az F1-ben, amikor a Red Bull Ring felújítását bízták rá. Azóta sok pálya (pl. Sepang, Bahrein, Austin, Baku) az ő keze munkája, huszadik műve jövőre debütál, az új Vietnami Nagydíj helyszíneként.
A fő kritika vele szemben az az, hogy pályái unalmas versenyeket generálnak, kevés előzési lehetőséggel, és nagyon hasonló filozófiája van az összes pályát illetően.
A La Repubblicának adott interjújában belátást engedett munkája nehézségei közé:
„Sosem egy üres papírra rajzolunk. Vannak különböző szempontok, amiket figyelembe kell vennünk. Ott van maga a földdarab, aminek nem mi vagyunk a tulajdonosai. A történelmet sem szabad figyelmen kívül hagyni, és ott van még a tengerszint feletti magasság, de például Sanghajban a feng sui szabályainak kellett megfelelnünk.”
„Vannak költségek is, mivel a befektetők több célra megfelelő létesítményeket akarnak. Egy Formula 1-es pálya ára körülbelül százmillió és egy milliárd dollár közé tehető. Utóbbi volt Abu Dhabi, ahol egy hotelt is tartalmazott a terv.”
A szakember Szocsit nevezte a legnagyobb kihívásnak, mivel téli olimpiai parkba települt a pálya. De elárulta, a Hanoi utcai pályával is adódtak nehézségek.
„Reméljük kész lesz jövőre, az idő kevés, de hozzá vagyunk szokva. Ez egy érdekes kihívás, mivel a pálya 70%-a a mindennapokban is használt közút, a többi viszont teljesen újonnan épített rész lesz. Két rövidebb és egy nagyon hosszú egyenes, valamint néhány gyors kanyar, ami nem jellemző az utcai pályákra.”
Tilke azt is elárulta, jelenlegi pilóták véleményét is kikéri, de egyikük sem ér fel Michael Schumacher segítségével.
„Sokat köszönhetek neki. Megmutattam neki az első vázlataimat, és sok időt áldozott arra, hogy javítson rajtuk. Még most is vannak néhányan, de egyikük sem annyira elkötelezett ezzel kapcsolatban, mint ő.”