Sebastian Vettel nyerte a második szabadedzést, Max Verstappen lett a második, míg a harmadik legjobb időt Charles Leclerc autózta Mexikóban.
Elsőként az Alfa Romeo pilótái hajtottak a pályára, majd őket George Russell és Lando Norris követte. Az első komolyabb időt Vettel autózta közepes keverékű abroncsokon, mögé rögtön Verstappen zárkózott fel. Leclerc is gyorsan megérkezett és át is vette az első helyet a közepeseken öt tizedet adva csapattársának, aki nem hagyta magát és rögtön visszafoglalta az 1-es pozíciót.
A versenyzők többször is elfékezték abroncsaikat, a monacói versenyző még egy piruettet is bemutatott. A tapadáshiánynak gyorsan meg is lett a következménye, Alexander Albon a kettes szektorban látogatta meg a falat és csapta oda autóját, mutatványát egy piros zászlós szakasszal „jutalmazták”.
Fél óra elteltével Vettelt maradt az élen, őt Verstappen és Hamilton követte. A negyedik helyre Leclerc csúszott vissza, míg Sainz az ötödik, Gasly a hatodik, Hülkenberg a hetedik, Räikkönen a nyolcadik, Norris a kilencedik, míg Kvyat a tizedik legjobb kört autózta. Valtteri Bottas mindeközben a Ferrari ifjoncához hasonlóan forgott meg.
Ez idő alatt Gasly felugrott a második helyre közepes abroncsokon, ám nem sokáig örülhetett pozíciójának, ugyanis a holland ex-csapattársa megelőzte és ezredre azonos időt futott, mint az első helyen álló német.
Egy óra eltelte után a csapatok már átálltak a versenyszimulációkra, az első helyen Vettel tartózkodott, őt szorosan követte Verstappen. Leclerc több, mint négytizedes lemaradásban követte az említett párost, a negyedik helyen Bottas, az ötödiken Hamilton vert tábort. Kvyat és Gasly a hatodik és hetedik helyet kaparintotta meg, nagy meglepetésre, a középmezőny vezéreként becézett McLaren a nyolcadik (Sainz) és kilencedik (Norris) legjobb időt autózta, közéjük a Renault német pilótája ékelődött be, míg Stroll a tizedik helyet foglalta el.
Az élmezőny versenyszimulációja 1:21-es köröket eredményezett, a három élcsapat mindhárom keveréken teljesített egy etapot. A gyakorlás során nagymértékben felütötte a fejét a szemcsésedés, ami elég nagy fejtörést okozott a versenyzőknek.
Az edzés végén a sorrend változatlan maradt, Vettel végzett az élen, őt Verstappen és Leclerc követte. Bottas lett a negyedik, Hamilton az ötödik, míg Kvyat a hatodik. Gasly a hetedik legjobb időt autózta, őt Sainz és Hülkenberg kísérte. Norris következett a tizedik helyen, Stroll a tizenegyediken, míg a hazai „hős” Perez futotta a tizenkettedik legjobb időt. Ricciardo, Räikkönen és Grosjean a tizenharmadik, tizennegyedik és tizenötödik pozícióban végzett, Giovinazzi és Magnussen sorakozott fel mögöttük. Russell és Kubica lett a tizennyolcadik és tizenkilencedik, míg gyakorláson autót törő Albon végzett az utolsó helyen.
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16.607 | 35 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1:16.722 | 0.115 | 37 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17.072 | 0.465 | 34 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:17.221 | 0.614 | 39 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:17.570 | 0.963 | 35 |
6 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:17.747 | 1.140 | 40 |
7 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1:18.003 | 1.396 | 39 |
8 | Carlos Sainz | McLaren | 1:18.079 | 1.472 | 38 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:18.261 | 1.654 | 23 |
10 | Lando Norris | McLaren | 1:18.349 | 1.742 | 36 |
11 | Lance Stroll | Racing Point | 1:18.362 | 1.755 | 38 |
12 | Sergio Perez | Racing Point | 1:18.366 | 1.759 | 34 |
13 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:18.380 | 1.773 | 34 |
14 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1:18.681 | 2.074 | 37 |
15 | Romain Grosjean | Haas | 1:18.766 | 2.159 | 37 |
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:19.889 | 3.282 | 46 |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 1:19.306 | 2.699 | 37 |
18 | George Russell | Williams | 1:19.968 | 3.361 | 36 |
19 | Robert Kubica | Williams | 1:20.180 | 3.573 | 37 |
20 | Alexander Albon | Red Bull | 1:21.665 | 5.058 | 5 |