Cyril Abiteboul szerint a 2021-es szabályzat jelentheti számukra a fényt az alagút végén. Szerinte bár a Renault-nak nem mindent sikerült elérnie a tárgyalások során, amit előzetesen akartak, de nem lehet csalódott.
„Mi is a folyamat része voltunk. Meghallgattak minket, és az ellenfeleinket is. Kompromisszumokat kötöttünk.” – nyilatkozta.
A legnagyobb változást a költségsapka jelenti majd, amit végül 175 millió dollárban állapítottak meg. Abiteboul azt mondta, versenyben kell maradniuk a fegyverkezési versenyben, mert jövőre a csapatok rengeteget fognak költeni a 2021-as autó fejlesztésére, mielőtt a korlátozás életbe lép majd.
„Kevesebbet szerettünk volna, mert a csapatunk kb. 150 milliót költ jelenleg. Arra számítottunk, az összeg ekörül lesz, így terveztünk. Most meg kell kérdeznünk magunktól, meg szeretnénk-e emelni a költségvetésünket.”
„A 2021-es szezon nagy lehetőség, de tudom, hogy a csapatok jövőre rengeteget fognak költeni, nekünk pedig megvannak a korlátaink.”
Egy másik nagy kompromisszum valószínűleg az év végi konstruktőri bónuszok új elosztása lehetett. Nem hozták nyilvánosságra a számokat, de a Renault csapatfőnöke úgy hiszi, igazságosabb lesz, mint a mostani rendszer.
„A jövedelemelosztás kevésbé lesz fejsúlyos” – utalt a három topcsapat kiemelkedő részesedésére – „a negyedik és hatodik hely között végző csapatok többet kapnak majd, és ez nagyszerű. Erre van szükségünk.”
Abiteboul reménykedik, hogy két év múlva szorosabb lesz a mezőny.
„Nem gondolom, hogy ne lenne jó a versenyzés. Jelenleg két szinten, de nagyon szoros a küzdelem. A győzelemért a Mercedes, a Ferrari és néha a Red Bull küzd, ami nagyon jó. A középmezőny pedig elképesztően szoros.”
„Az egyetlen dolog, amivel ezen javítani tudnánk, ha mindenki egy szinten lehetne, de ez nem fog 2021 előtt megtörténni.”