A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner úgy véli, hogy a top 3 csapat 2021-ben is domináns lesz. Függetlenül attól, hogy az akkor bevezetésre kerülő szabályok arra irányulnak, hogy ne legyen ekkora különbség a csapatok között és kiszámíthatatlanabb legyenek a versenyek.
2021-től jön a költségvetési korlát is, de ennek eredménye 2021-ben még nem biztos, hogy látható lesz, mivel 2020-ban még szabadon, anyagi megkötés nélkül fejleszthetik a topcsapatok a 2021-es autójukat. Emiatt javasolta volna korábban a Red Bull csapatfőnöke, Chrsitian Horner, hogy halasszák az új szabályok bevezetését 2022-re, hogy azok fejlesztése már az anyagi megkötések mellett történjen.
„Sajnos nem tudtam meggyőzni, Jean Todtot és Chase Carey-t, hogy támogassák ezt az ötletet.” – mondta Horner az Auto Motor und Sportnak. „Szerintem hiba mindent egyszerre kinullázni. Ha egy évvel eltolnánk a szabályok bevezetését, minden csapat ugyanonnan indulna.”
„De most így a nagy csapatok fejleszthetik a 2021-es autójukat minden erejükkel, a költségvetési korláttól függetlenül. Ez előny a kisebb csapatokkal szemben.”
Steiner egyetért.
„A nagy csapatoknak több erőforrásuk (emberi és anyagi) van arra, hogy fejlesszék 2021-es autójukat az új szabályokra, miközben a 2020-as autójukat is fejlesztik.” – mondta a Haas csapatfőnöke.
„Nem látom, hogy nagy különbség lenne az első években a csapatok sorrendjét illetően. Továbbra is lesz három nagy, meg a többi. Ezt tudjuk.”
„Remélhetőleg a különbség csökken majd az idő előrehaladtával.”